ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ اسفند

به گزارش ایلنا از سازمان نقشه برداری کشور، برنامه زیرساخت داده مکانی یا همان "ژئوپورتال" به منظور مشابه‌سازی برخی امکانات این برنامه در محیط تحت وب، در محیط تلفن‌‎های همراه هوشمند و تبلت‌ها تهیه شده است. این برنامه در اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی سازمان نقشه‌برداری کشور به منظور تسهیل در امر دسترسی به داده‌های مکانی تحت سیستم عامل اندروید تهیه شده است. با استفاده از این برنامه کاربران تلفن‌های هوشمند می‌‎توانند در هر لحظه و مکانی که اتصال اینترنت همراه آن‌ها برقرار باشد از قابلیت‌های این برنامه استفاده نمایند.
زیر ساخت داده‌های مکانی، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی، داده‌های مکانی سازمان‌ها و مردم است که امور مختلف تولید، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، دسترسی و استفاده بهینه از داده‌های مکانی را در حوزه مشخصی تسهیل و هماهنگ می‌سازد. هدف اصلی زیرساخت داده مکانی این است که دولت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به داده‌های مکانی پایه، پردازش‌شده، لایه‌بندی شده و به‌روز شده دسترسی داشته باشند. جهت دسترسی به موارد مذکور از طریق یک پنجره واحد در محیط وب از ژئوپورتال استفاده می‌شود.
از سویی دیگر عدم دسترسی به اطلاعات دقیق، قابل استفاده و به‌هنگام را می‌توان یکی از موانع اساسی در راه تحقق خدمات‌رسانی کارا در سازمان‌های مختلف دانست. همچنین عدم آگاهی از وجود داده در سازمان‌های مختلف، موازی کاری درخصوص جمع‌آوری داده را موجب شده که خود منجر به اتلاف وقت و هزینه‌های گزاف گردیده است. بنابراین بهره‌مندی از چنین برنامه‌های کاربردی کمک شایانی برای رفع چنین چالش هایی خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه