ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۴ مهر

رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT برگزار شد.
رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه، در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
سازمان فضایی ایران و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، متولی برگزاری این رویداد بودند و در آن جمعی از سازمان های دولتی و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای، در محورهايي مانند بازار، اثرات توسعه‌اي، 5G و اينترنت اشيا حضور داشتند.
دكتر براری رئیس سازمان فضایی ایران در این رویداد، ضمن اشاره به توسعه بازار خدمات ارتباطات ماهواره‌ای، از قرارگيري آن در دستور کار سازمان فضایی خبر داد.
همچنین دکتر عباسي شاهكوه رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه این رویداد، در خصوص آمادگي این دانشكده براي كمك به حوزه فضا اظهاراتی بیان کرد.
موضوع تخصصی بررسی ابعاد مختلف بهره‌برداری از ماهواره‌های مخابراتی، یکی دیگر از عناوین مطرح شده در این رویداد بود که پیرو آن، می­ توان به ارائه «بررسی بازار مخابرات ماهواره‌ای» اشاره کرد كه در اين ارائه، با توجه به ويژگي هاي ماهواره­ هاي HTS، بازار بالقوه در بخش‌های خانگی، نظامی، دولتی و سازمانی و متحرك شرح داده شد و پيش­ بيني از وضعيت بازار تا سال ۲۰۴۰ آورده شد.
همچنین در بخش دیگری از این رویداد، در موضوع «اثرات کلان توسعه فناوری ماهواره در اقتصاد کشور» ابعاد مختلف اثرات اين فناوري از بعد كيفي و كمي از جمله درآمد ناخالص ملي، بهره وري و اشتغال بيان شد. در ارائه «نقش ماهواره‌های مخابراتی در گسترش استفاده از 5G و اینترنت اشیا» نیز تركيب شبكه هاي ماهواره با شبكه ۵G به عنوان نسل آتي شبكه ­اي در ارائه سرويس ­هاي اينترنت اشيا مورد بررسي قرار گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه