ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۹ مهر

به گزارش مهر، سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای فعالیت‌های کارگروه مشورتی، مناسب‌سازی و توسعه‌ی دسترسی و بهینه‌سازی وضعیت دسترس‌پذیری افراد توان‌خواه به کمک فناوری‌های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، نسبت به ملی کردن استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ اقدام کرد.
استاندارد ISO/IEC ۴۰۵۰۰:۲۰۱۲ در پانصد و نودمین اجلاسیه‌ی کمیته‌ی ملی سازمان استاندارد در شهریور ماه سال جاری، با شماره‌ی «ایران-ایزو-آی ای سی ۴۰۵۰۰ سال ۱۳۹۷» با عنوان «فناوری اطلاعات–راهنمای دسترس‌پذیری محتوای وب کنسرسیوم جهان‌وب (WCAG) - نسخه ۲.۰» مورد تصویب اعضای کمیته و متخصصان این حوزه قرار گرفت.
دستورالعمل دسترسی به محتوای وب (WCAG) ۲.۰ طیف گسترده‌ای از توصیه‌ها را برای آنکه محتوای وب برای توان‌خواهان، دسترس‌پذیرتر باشد، پوشش می‌دهد.
تبعیت از این دستورالعمل‌ها، دسترس‌پذیری به محتوای سایت‌ها را برای طیف وسیعی از افراد با معلولیت‌های نابینایی و کم‌بینایی، ناشنوایی و کم‌شنوایی، معلولیت‌های یادگیری، محدودیت‌های شناختی، حرکت محدود، معلولیت گفتاری، حساسیت به عکس و ترکیبی از این معلولیت‌ها فراهم می‌سازد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه