تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۹ شهريور

در حالیکه عجله درمورد  ساختن چیزهایی برای دستگاه های واقعیت مجازی مثل oculus rift  و  samsung gear vr ، به بالاترین حدش میرسد، سوال مهمی مطرح میشود : فرق بین یک تجربه ی واقعیت مجازی و ویدئوی 360 درجه چیست؟
برای پاسخ باید به تجربه ی واقعیت مجازی philaharmonic لس آنجلس نگاهی انداخت ، که شما را وسط یک اجرا توسط یک گروه ارکستر میگذارد . این تجربه فراتر از یک ویدئوی وسیع است و حس موسیقیایی واقعی و هیجان انگیزی انتقال میدهد . این واقعه که ترتیب داده شده تا با رویداد "بتهون جاودان " در ماه اکتبر همزمان باشد ، این برنامه بیننده را درست پشت رهبر گوستاو دودامل میگذارد . بهترین صندلی در خانه ی مجازی . ضبط شده کنسرت هال والت دیزنی با طراحی فرانک گری. دودامل ارکستر را با هیجان برای نواختن سمفونی آشنای شماره ی 5 بتهوون رهبری میکند.


اما به جای دادن یک صندلی 360 درجه به کاربر در طول اجرا، این تجربه ی واقعیت مجازی، تولید شده توسط آژانس تورنتویی secret location ، از افکت های خاص به شکل گلهایی استفاده میکند که با ریتم و حرکات رهبر هماهنگ میشوند .
سخنگوی ارکستر موسیقی لس آنجلس، امی سایدنوورم ، به mashable گفت " ما میخواستیم راهی برای آشتی دادن این هنر قدیمی با تکنولوژی پیدا کرده و مردم را از طریق این تجربه ی واقعیت مجازی جالب با موسیقی کلاسیک آشنا کنیم . " هر شخصی (با استفاده از اپلیکیشن) احساس میکند که با ارکستر تنهاست و من احساس میکنم این یک موقعیت و فرصت بسیار خاص است. "


علاوه بر ویرایش پویا و افکت های خاص ، تجربه ی واقعیت مجازی همچنین طوری صدا و موسیقی را کنترل و هماهنگ میکند که احساس واقعا حضور داشتن در سالن موسیقی همراه با ارکستر به انسان دست دهد . تیم سازنده از صوت دوگوشی استفاده کردند ، که به بیننده ی VR این امکان میدهد که صدا را در همان موقعیت یکسان خاص بشنوند که در یک اجرای زنده میتوان شنید . سایدنوورم میگوید : " ما 40 میکروفون را در سالن موسیقی قرار دادیم و همچنین میکروفون سه بعدی . ما توانایی ایجاد تعادل بین صدا و موقعیت مکانی بیننده در سالن را داشتیم . "
اگر میخواهید به حرکت VR ملحق شوید، philaharmonic لس آنجلس قرار است کامیوتی مجهز به شش هدست samsung gear vr داشته باشد ، در وسیله ی نقیله ای که اسم جالب van bethoven را انتخاب کرده است. این کامیون تنها در لس آنجلس خواهد گشت اما این ایده ی هوشمندانه ی واقعیت مجازی متحرک میتواند الهام بخش چنین تجربه هایی در آینده باشد.


سایدنوورم میگوید : این ایده به این صورت است که تجربه ی سالن کنسرت را به جامعه آوریم . به جای اینکه همیشه مردم را مجبور کنیم تا به سمت ما بیایند. برنامه ی ORCH VR  برای OCULUS RIFTو SAMSUNG GEAR VR در 11 سپتامبر به صورت مجانی آماده خواهد بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در وب سایت Best Buy به حراج گذاشته شد، و بلافاصله به فروش رفت