نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۰ آذر

اینستاگرم اعلام کرد در حال راه‌اندازی ویژگی‌های جدیدی است که استفاده از این اپ را برای افراد با اختلالات بینایی راحت‌تر می‌کند. این تغییرات به صفحه‌‌خوان‌ها اجازه‌ی توصیف عکس‌ها را با استفاده از AI یا توضیحات سفارشی اضافه شده توسط کاربران می‌دهد.
این توضیحات که "متن جایگزین" نامیده می‌شوند، استفاده‌ی گسترده‌ی آنلاین دارند و حالا در داخل اینستاگرم به کار گرفته شده است. کاربران قادر به وارد کردن توصیفات عکس‌شان هستند، بنابراین افرادی که از صفحه‌خوان استفاده می‌کنند – نرم‌افزاری که عناصر نمایش داده شده بر روی نمایشگر را توصیف می‌کند – می‌توانند این توصیفات را در حین مرور فید، صفحه‌ی Explore، یا پروفایل‌شان با صدای بلند بشنوند.
اگر هیچ توصیفی وجود نداشته باشد، اینستاگرم به طور خودکار با استفاده از فناوری تشخیص موضوع، آنچه را که در یک عکس وجود دارد شناسایی می‌کند، سپس زمانیکه شخص آن را اسکرول می‌کند، توصیف خودکار عکس خوانده می‌شود. توصیفات "متن جایگزین" دیده نمی‌شوند، مگر اینکه کاربران برای فعال کردن آن به "advanced setting" بروند.
در حالیکه این اولین‌بار برای اینستاگرم است، فیسبوک سال‌ها است با استفاده از هوش مصنوعی عکس‌ها را برای کاربران نابینا توصیف می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه