کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

استارتاپ سرویس تحویل کالا توسط پهباد‌های Zipline ، مبلغ سرمایه‌گذاری خود را با رهبری  Visionnaire Ventures و مشارکت Sequoia Capital و Andreessen Horowitz به ۲۵۰ میلیون دلار رسانده است.
شرکت بین‌المللی Zipline، سال ۲۰۱۱ خارج از سان‌فرانسیسکو تاسیس شد. Zipline یک شرکت رباتیک است که خطوط پروازی هواپیماهای بدون سرنشین خودکار را راه‌اندازی کرده که وظیفه‌ی ارسال خون، دارو و مواد غذایی در کمتر از ۳۰ دقیقه به مراکز درمانی در نقاط دور افتاده را بر عهده‌ دارد. Zipline ماه گذشته اعلام کرد که راه‌اندازی پرواز هواپیماهای بدون سرنشین خود را در رواندا در ماه جولای، تحت همکاری با دولت این کشور آغاز کرده است. این وسایل نقلیه‌ی مستقل، خون و غذا را به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور مذکور انتقال می‌دهند. این شرکت دو مرکز تحویل را در ماه جولای راه‌اندازی کرده است که روزانه ۱۵۰ پرواز  به ۲۱ درمانگاه مختلف در سراسر کشور می‌فرستد.
طبق گزارشات منتشر شده این شرکت به همراه شرکای خود UPS ،Gavi  و Vaccine Alliance یک دسته قرارداد هواپیماهای بدون سرنشین اضافی را به منظور پوشش دارو و واکسن بیشتر امضا کرده است. شرکت مذکور همچنین از طرح‌ وارد‌سازی هواپیماهای بدون سرنشین به ایالات متحده، طی ۶ ماه آینده با همکاری کاخ سفید و اداره‌ی هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) خبر داده است. در واقع FAA به تازگی مقررات جدیدی بر هواپیماهای بدون سرنشین وضع کرده و هرگونه استفاده‌ی تجاری از چنین هواپیماهایی را ممنوع کرده است. در کل به نظر می‌رسد دولت آمریکا اجازه دهد در شرایطی امن در زمینه‌ی علمی، فیلم‌برداری و یا در زمینه‌ی کارهای امنیتی، از این نوع هواپیماها استفاه شود.
تعدادی از شرکت‌هایی به نام مانند UPS ،Fedex و Amazon خدمات تحویل هواپیماهای بدون‌سرنشین تجاری خود را معرفی کردند و دولت آمریکا تخمین می‌زند که ارزش  صنعت مذکور می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۸۲ میلیارد دلار برسد.

برچسب هاZipline
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرویس پیام‌رسان Line، خواهان رشد در بازار اروپا و آمریکا است