تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۷ خرداد

ماکت های ذهنی بیشمار و نمونه های اولیه بسیاری از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر وجود داشته اند، اما هیچ کدام از آن ها واقعا در دسترس عموم قرار نگرفته اند. این مسئله هنوز هم صحت دارد، حداقل تا زمانی که ساعت تلفن های هوشمند با قابلیت خم شدن از شرکت Moxi Group به بازار بیایند.

این تلفن همراه که از قابلیت خم شدن برخوردار است ، توسط استارتاپ چینی در روز دوشنبه، اینترنت را در وب سایت Bloomberg Technology در هم شکست، اما این گوشی موبایل در واقع یک آیفون با قابلیت خم شدن نیست، بلکه بیشتر شبیه یک آتشزنه ی قابل انعطاف است. معاون رئیس کل شرکت Moxi Group، چانگ شنگ یو، به Bloomberg Technology اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا تلفن هوشمند خود را با یک صفحه نمایش سیاه و سفید و با استفاده از تکنولوژی e-ink به فروش برساند. طبق گزارش CNN Money ، انتظار می رود که این تلفن همراه با قیمتی حدود 760 دلار به فروش برسد، که البته این یک درخواست قیمت بزرگ برای یک تلفن هوشمند سیاه و سفید محسوب می شود.

این تلفن در ابتدا تنها در چین به فروش خواهد رسید. اما اگر تقاضا و تمایل بالایی برای آن وجود داشته باشد، طبق گفته های یو، آن ها فروش این محصول در سایر کشورها را نیز در نظر می گیرند. او همچنین عنوان کرد که یک صفحه نمایش انعطاف پذیر رنگی در سال 2018 موجود خواهد شد.

به منظور تولید یک تلفن هوشمند انعطاف پذیر و دارای عملکرد، Moxi Group از گرافن استفاده می کند، که یک ماده ی رسانای بسیار باریک است که از یک لایه اتم کربن ساخته شده است.
زمانی که از این روند برای ایجاد یک صفحه نمایش استفاده می شود، شما نمی توانید دقیقا باتری و قطعات کامپیوتر را به صورت انعطاف پذیر بسازید. مشابه نمونه های اولیه ی تلفن های هوشمند قابل انعطاف Reflex، همه ی آن قطعات به یک سمت دستگاه منتقل می شوند که بسیار سخت و غیرقابل انعطاف است و به شکل زیر می باشد:

Reflex از فن آوری OLED برای صفحه نمایش خود استفاده می کند نه از گرافن. تلفن های سیاه و سفید می توانند چیزی شبیهWove Band  از شرکت Polyera باشند.

Wove Band از گرافن و فن آوری e-ink مشابه با یک آتش زنه استفاده می کند، که همین مسئله به تولید تلفن های هوشمند Moxi Group منجر می شود. بر اساس یک تصویر مفهومی، تلفن های هوشمند Moxi Group احتمالا پهن تر، مستحکم تر و با قابلیت های پیچیده تر همراه خواهد بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک به شما این امکان را میدهد تا از دست دوست پسر/ دوست دختر سابقتان راحت شوید