گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۴ شهريور

اپل بسیاری از برنامه‌ها و پیشرفت‌هایش در زمینه‌ی خودروهای خودران را به صورت راز حفظ می‌کند، اما هر از گاهی می‌توان نگاهی به آنچه این غول فناوری در حال انجام آن است داشت. به عنوان مثال، اپل در سند DWV فاش کرد یکی از ماشین‌های اتوماتیک آن اخیرا تصادفی در Bay Area داشت – این اتفاق بر اثر خطای انسانی رخ داد.
بر طبق این سند، آزمایش رانندگی ماشین اپل در حالت اتوماتیک در تاریخ ۲۴ آگوست تصادفی با عقب یک ماشین نیسان در سال ۲۰۱۶ داشت. این حادثه زمانی رخ داد که ماشین آزمایشی برای ورود به بزرگراه پرترافیک لاورنس منتظر موقعیت مناسب بود. ماشین اپل با سرعت کمتر از یک مایل بر ساعت در حال رانندگی بود و خودروی در حال حرکت نیسان در آن هنگام ۱۵ مایل بر ساعت سرعت داشت.
بر اساس گزارشی از The Information و Consumer Affairs، ظاهرا اکثریت خطای انسانی را منجر به برخورد اتومبیل خودران به عقب نیسان می‌دانند. دکتر فیل کاپمن، مهندس نرم‌افزار Carnegie Mellon گفت: احتمالا این نظر درست است، زیرا سیستم‌های خودران کاملا مانند رانندگان انسانی رانندگی نمی‌کنند. برای مثال، خودروهای Waymo تمایل به توقف در هنگام چرخیدن، عبور یا وارد شدن به تقاطع‌ها، و راه دادن به عابرین پیاده دارند. رانندگان انسانی، مخصوصا آنهایی که همیشه قوانین ترافیکی را رعایت نمی‌کنند، گرایش به افزایش سرعت در زمانی را دارند که از آن‌ها انتظار می‌رود سرعت‌شان را کم کنند.
پس غول‌های تکنولوژی و خودروسازان بهتر است این مورد را در نظر بگیرند، چراکه اتومبیل‌های خودران بایستی در جاده‌های مشابهی که رانندگان انسانی حضور دارند، رانندگی کنند. خوشبختانه در تصادف ۲۴ آگوست به هیچ شخصی آسیب نرسید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه