تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲ مهر

بنظر می رسد ناسا این اواخر به شدت مشغول آماده سازی برای دسیابی به مریخ و فرستادن فضانوردان به این سیاره باشد. اما این سازمان اخیراً از یک اپلیکیشن رونمایی کرد که با هدف کاهش مصرف سوخت، تولید کربن و حتی زمان مسافرت در خطوط هوایی تجاری طراحی شده است.
این تکنولوژی جدید در یک تبلت اجرا شده و نیاز به هیچگونه تغییر خاصی در مکانیزم های هدایت توسط خلبان یا تیم های برج مراقبت ندارد. در واقع از این تکنولوژی به سرعت می توان استفاده کرد. این نرم افزار با شناسایی موقعیت کنونی هواپیما و سپس مسیری که قصد پرواز در آن را دارد، به دنبال یک مسیر جایگزین که از نظر زمان و هزینه بهینه تر باشد می گردد.
این برنامه با عنوان TAP(برنامه ریز هوشیار ترافیک) معرفی شده و برای درخواست های استراتژیک ترافیک هوشیار توسط خدمه (TASAR) به کار گرفته می شود.
TAP بطور مستقیم به بخش اطلاعات ارتباطات هوایی هواپیما متصل می شود. این برنامه طی سه سال آینده توسط شرکت هایی مانند Virgin America و Alaska Airlines مورد استفاده قرار خواهد گرفت. TAP همچنین به بخش ADS-B به منظور کسب اطمینان از عدم وجود هواپیمایی دیگر در اطراف و قرارگیری در مسیر پروازهای جدید نیز متصل می شود.
در هواپیمایی متصل به اینترنت، TAP همچنین قادر به دستیابی لحظه ای به اطلاعاتی نظیر شرایط آب و هوایی و پیش بینی وضعیت وزش باد می باشد که بهینگی پرواز را افزایش می دهد.
تاکنون امکان ارائه اطلاعات لحظه ای از شرایط آب و هوایی و وزش باد به خلبانان وجود نداشت. اما با موفقیت این برنامه می توان به خلبانان دید بهتری از شرایط پیش رو داد تا علاوه بر افزایش ایمنی، پروازی بهینه تر نیز داشته باشند.

برچسب هاNASAAppADS BTAP
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس‌های خود را با Polarr Photo Editor ویرایش کنید