گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۳ آذر

اگر گوشی هوشمندتان در آب بیافتد چه کاری باید انجام دهید. این یکی از مشکلاتی است که اغلب کاربران با آن روبرو هستند و همیشه نیز غافلگیر می شوند. قبل از هر چیز باید گفت در دنیای امروزی با تنوع گوشی های هوشمند به شما پیشنهاد می شود محصولی را انتخاب نمایید که گواهینامه های محافظت از آب و رطوبت داشته باشد.
اگر چه گاهی اوقات نیز محصولاتی همانند iPhone 7 ضمانت ضد آب بودن دارند اما در صورتی که تلفن شما در غواصی بشکند، مشکل خودتان است. افتادن گوشی در آب به گونه های مختلفی است مثل: افتادن در چاه توالت، استخر و یا وان حمام و حتی افتادن در لیوان چای و یا آب؛ اما روش حل همه‌ی این مشکل ها تنها از یک طریق انجام می شود.
اولین حرکت این است که هر چه سریعتر گوشی را از درون آب خارج کنید. هر چه سریع تر این کار را انجام دهید، احتمال آسیب دیدن گوشی شما کمتر خواهد بود.
گام دوم این است که دستگاه را خاموش کنید و باتری آن را خارج کنید، البته اگر تا آن زمان هنوز کار می کند. نکته ی اصلی این است که تلفن را تکان ندهید و سعی نکنید آن را با سشوار خشک کنید، این اقدامات فقط می تواند وضعیت بد را تشدید کند. حداکثر کاری که می توانید انجام دهید این است که گوشی هوشمند را با یک حوله خشک پاک کنید.
بلافاصله پس از خاموش کردن دستگاه، همه‌ی ضمایم را بیرون بکشید؛ باتری، سیم کارت و کارت حافظه. بدون باتری گوشی قادر به دریافت امواج الکتریکی نخواهد بود. درب پوشش را از گوشی جدا کنید.
حال یک راه دارید آن هم این است که گوشی را در اسرع وقت به نمایندگی مجاز خود ببرید که در اکثر مواقع، گوشی درست خواهد شد. در برخی از مکان هایی که کار سرویس تلفن را انجام می دهند با دیدن تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی شما و طیف رنگ به راحتی متوجه خواهند شد که کدام قسمت از گوشی بر اثر تماس با آب خراب شده است. البته برخی از کاربران نیز از روش های سنتی استفاده می کنند که خوشبختانه در اغلب موارد نتیجه می گیرند. یکی از این راه ها قرار دادن گوشی در سطل برنج خام است. بله برنج! شاید کمی خنده دار باشد اما برنج یک جاذب خوب است و قابلیت جذب بالای رطوبت را دارد. البته ابن کار 2 الی سه روز زمان می خواهد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر گوشی شما در نوشابه و نوشیدنی های شیرین غوطه ور شود دیگر نمایندگی نیز نمی تواند به شما کمک کند زیرا شکر و رنگ های موجود در آن غیر قابل از بین بردن است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه