ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۹ بهمن

دو عضو دولتی هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۹ این شرکت در سایت کدال بورس اعتراض و ایراداتی نسبت به آن وارد کردند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ابراهیم یافتیان و سید مجید صدری که به عنوان نماینده سهام‌های عدالت و دولت کرسی عضویت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را دارند، در نامه خود به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرده‌اند که در صورت‌های مالی موردنظر منافع سهامداران، به ویژه سهامداران خرد توجه نشده است.
عدم طرح و تائید صورت‌های ملی در کمیته حسابرسی شرکت مخابرات، عدم ارایه صورت‌های مالی در اختیار اعضای هیات مدیره برای بررسی‌های لازم، افزایش ذخیره مرخصی استفاده نشده در حساب‌ها و احتساب حق جذب کارکنان شاعل به صورت یکجا از مواردی است که به آنها ایراد وارد شده است.
در همین راستا، اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی از مجید سلطانی زمانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خواستار پاسخگویی به ابهام مطروحه شده است.
سلطانی در نامه خود خطاب به بورس و در پاسخ به ایرادات مطرح شده، نوشته است: صورت‌های مالی منتهی به 30 آذر ماه 99 در کمیته حسابرسی مخابرات مورد رسیدگی و پس از رفع ابهامات به هیات مدیره ارایه و مورد تصویب قرار گرفته است.
او افزوده است: این صورت‌های مالی در تاریخ مقرر تهیه و تنظیم و پس از رعایت کلیه ضوابط و مقررات حاکم مورد تصویب اکثریت اعضای هیات مدیره مخابرات قرار گرفته و در سایت کدال بارگذاری شده است.
در پاسخ سلطانی آمده است: شرکت براساس بند 3 گزارش بررسی اجمالی حسابرسی مستقل نسبت به صورت‌های مالی منتهی به تاریح 31 شهریور ماه 99 مبنی بر بابت ذخیره مرخصی استفاده نشده کارکنان شرکت، ذخیره کافی در حساب‌ها منظور نشده است و بدین منظور برابر ضوابط ابلاغی و همچنین تاکید و تصویب کمیته حسابرسی شرکت، نسبت به افزایش ذخیره مذکور اقدام و در صورت‌های مالی اعمال شد و موضوعس از رسیدگی‌های لازم مورد تصویب اکثریت اهضای هیات مدیره وافع شد.
او افزوده است: به منظور رعایت تاکیدات بند 4 گزارش حسابرس مستقل مبنی بر اینکه شرکت را مکلف کرده است که به استناد توافق‌نامه بین سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران و شورای عالی کارگری مقرر شد حق جذب پرسنل از 22 بهمن ماه 98 محاسبه و پرداخت گردد لذا براساس تدابیر ابلاغی این شرکت نسبت به محاسبه حق جذب کارکنان شاغل اقدام و در صورت‌های مالی تصویب افشا کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه