تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد

استفاده از نمایشگرهای لمسی برای تعامل با دستگاه های هوشمند احتمالاً در آینده به فراموشی سپرده شده و در عوض شما با استفاده از لمس قسمت هایی از بدنتان، این تعامل را انجام خواهید داد. این آینده ای است که دانشمندان موسسه آلمانی Max Planck دارند. این محققین اختراعی تحت عنوان iSkin را معرفی کردند که در واقع شامل سنسورهای حساس به فشار در زیر یک لایه سیلیکون لاستیکی نازک می باشد که بر روی پوست بدن نصب می شوند.
هدف از این پروژه تولید اندام های مصنوعی مجهز به احساس و همچنین پوست های مصنوعی با همین قابلیت ها برای استفاده در روبات ها بود. سنسور بکار رفته در iSkin از لایه سیلیکونی خاصی ساخته شده که درون آن ذرات کربن عبور می کنند. این لایه در بین دو لایه نازک و شفاف سیلیکونی دیگر تعبیه شده تا بتوان آن را به راحتی بر روی پوست قرار داد.
مارتین ویگل، یکی از توسعه دهندگان این پروژه می گوید: iSkin نرم و انعطاف پذیر بوده و به تولیدکنندگان امکان ارائه طراحی های بسیار متنوع را می دهد. این سنسور می تواند برای مقاصد مختلفی از جمله کنترل موزیک پلیر و کیبوردها بکار رود.
این موسسه یک ویدیوی معرفی از iSkin منتشر کرده که موارد استفاده احتمالی از این اختراع را نشان می دهد. استفاده به عنوان صفحه کلید اپل واچ و کنترل پشت گوشی برای پاسخگویی به تماس ها در این ویدیو ارائه شده است.
مدل اولیه این اختراع فعلاً در مراحل ابتدایی به سر برده و با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی به احتمال زیاد، iSkin و امثال آن می توانند سیستم های کنترلی یکپارچه را متحول کنند.
ویگل به دنبال استفاده از فناوری بازیابی انرژی جنبشی برای حذف کامل باتری و نیاز به درآوردن iSkin به منظور شارژ مجدد است.
هنوز مشخص نیست که این موسسه چه زمانی iSkin را از حالت مدل اولیه خارج کرده و برای تولید آن افدام می کند، اما به هر صورت این اختراع می تواند درهای جدیدی را پیش روی هم کاربران دستگاه های هوشمند و هم تولیدکنندگان این حوزه باز کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

sync connect میتواند فورد شما را از دور کنترل کند