تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد

وقتی می توان یکی از این خودروها داشت دیگر چه نیازی به خریدن جیپ دارید؟!
کمپانی فرانسوی Swincar محصول جدیدش با عنوان Spider Electric 2 را معرفی کرد. این ماشین آفرودی در نمایشگاه "The Salon des Inventions" که بصورت سالیانه با حضور مخترعین مختلف برگزار می شود، به معرض نمایش گذاشته شد. اما ویدیویی از این ماشین عجیب و غریب بصورت توجهات را در شبکه اینترنت به خود جلب کرد.


کمپانی سازنده بدرستی از این خودرو به عنوان یک "عنکبوت مکانیکی چرخدار!" یاد کرده است. این خودرو از یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل(بدین معنی که هیچکدام از چرخ ها به دیگری وابسته نیستند) به همراه بازوهای کنترلی بزرگ که سطح بالایی از حرکت مفصل چرخ ها را فراهم می کند، بهره می برد. بطور ساده تر، این سیستم به خودرو کمک می کند تا فارغ از ناهمواری مسیر، چرخ های خود را بر روی زمین نگه دارد. حتی محورهای این خودرو می توانند بر روی یکدیگر قرار بگیرند که تاکنون در هیچ خودروی دیگری نظیر آن مشاهده نشده است.
یک باتری لیتیوم یونی در قسمت میانی خودرو تعبیه شده که بر روی آن صندلی راننده و تنظیمات کنترلی استفاده شده است. این باتری انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی که بطور مجزا برای هر کدام از چرخ ها بکار رفته اند، را فراهم می کند. به گفته Swincar، خودروی Spider Electric 2 با یکبار شارژ باتری تا چهار ساعت امکان رانندگی را به شما می دهد.
همچنین این شرکت قابلیت انتخاب سیستم حرکت دو چرخ یا چهارچرخ را برای چابکی بیشتر می دهد.
با ساختار آلومینیومی سبک وزن و کمک فنرهای چابک، Spider در تضاد کامل با سایر خودروهای آفرودی چهارچرخ است که سعی دارند با استفاده از وزن و قدرت زیاد بر روی مسیرهای کوهستانی حرکت کنند. اما چیزی که اسپایدر را با امثال جیپ و لندرور متفاوت می کند، ارتفاع ماشین است. اسپایدر نمی تواند صخره های شیبدار را بدون اینکه کف ماشین به صخره برخورد کند، پشت سر بگذارد.
براساس چیزی که در وبسایت کمپانی سازنده آمده، اسپایدر مدت 7 سال است که تحت توسعه قرار داشته و حالا این کمپانی قصد دارد این خودرو را به سرمایه گذاران یا دلالان بفروشید.
همچنین Swincar در حال توسعه یک نسخه بدون راننده از اسپایدر می باشد که از طریق یک جوی استیک کنترل می شود.
متاسفانه هنوز مشخص نیست که Spider Electric 2 چه زمانی به تولید می رسد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ و هدف تسخیر بازار باتری‌ خودروهای الکتریکی