تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

یک سوال : در بدن شما ، بزرگ ترین عضو که خیلی هم سریع رشد میکند چیست؟ پوستتان! در کنار جلوگیری از بیرون ریختن خون و مایعات بدنتان ، دمای بدن شما را تنظیم کرده و شما را در مقابل بسیاری از خطر های بیرونی محافظت میکند. خلاصه اینکه پوست شما بسیار مهم است. همانطور که به عصر تکنولوژِی های پوشیدنی وارد میشویم ، گجت های مربوط به ورزش و سلامتی که میوانند ضربان قلب شما را نظارت کرده و میزان ورزشتان را پیگیری کنند، فراوان میشود. Fitbit  و ساعت اپل برای اینکه کاربران نگاهی به وضعیت کلی سلامتیشان بیاندازند عالی اند ولی با وجود اینکه با لمس فیزیکی کار میکنند ، هیچ کدامشان پوست شما را نظارت نمیکنند. در کره ی جنوبی که زیبایی برایشان خیلی مهم است ، یک گروه امیدوار است که بتواند این موضوع را حل و فصل کند. انهم با سرمایه گذاری در جنبش جهانی IOT ( علاقه برای چیزها ) و بخش حفاظت خانگی از پوست. WAY در حال درست کردن دستگاهی است که میتواند وضعیت پوستی کاربر را بررسی کرده ( و اطرافش را ) تا یک تصویر فوری از وضع سلامتی وسیع ترین عضو بدنشان به آنها ارائه دهد و همچنین راهنمایی هایی در جهت تقویت آن.


سنسور های سه تایی
وقتی که زمین میخوریم یا وقت زیادی را در زیر آفتاب سپری میکنیم، در پوستمان آثاری از آسیب دیدگی نمایان میشود. ولی اگر بخواهیم به صورت مداوم و منظم قضیه را در نظر بگیریم، سلامتی پوست ما همیشه واضح نیست. فهمیدن وضعیت پوستمان با وجود فاکتور های محیطی مانند دما و شرجی بودن هوا ، پیچیده میشود. و به همین دلیل است که  WAY  از سه سنسور استفاده میکند: یکی برای شاخص نور فرابنفش موجود و دیگری برای اندازه گیری میزان شرجی بودن که با سنسور BIA ( آنالیز های امپدانس بایوالکتریکال) ترکیب شده که میتواند حجم رطوبت را بفهمد و سطوح چربی را در بافت پوست تخمین بزند. گرفتن این اطلاعات توسط WAY  بسیار آسان است به حدی که فقط لازم است وسیله را روی صورت خود بگذارید و برنامه ی کاربردی همراه آن را باز کنید (که هم با اندروید و ios قابل استفاده است. ) . این وسیله توسط bluetooth LE  وصل میشود و عمر باطری ای حدود یک هفته دارد . و شارژ کردن آن توسط یک کابل usb  کوچک انجام میشود. ( مانند سامسونگ و ال جی ، چیزی که بیشتر کره ای ها حتما همراه خود دارند . ) . WAY توسط یک CPU  مدل ARM coretx-M نیرو میگیرد . شبیه و اندازه ی یک وسیله ی آرایشی است و موتور ویبره و چراغ LED برای هشدار ها دارد. که در دو رنگ قابل استفاده است : مشکی و طلایی یا سفید و نقره ای.
متخصص امراض پوستی در کیف دستی شما
گروهی که در شهر سئول در منطقه ی گنگنام ایجاد شدند ، امیدوارند که بتوانند  دستگاهی بسازند که مانند متخصص پوستی در کیف شما باشد. و این حرکت حتی بنیان گذار هم دارد. دکتر گانا او ، یکی از بنیان گذاران WAY  و CTO در ( تکنولوژِی در آسیا ) میگوید : محافظ پوست IOT همیشه یک چالش بود و من میخواستم که به آن پاسخی داده باشم  ، این چالش بسیار ارزشمند است. دو سود اصلی از استفاده ی روزانه از WAY بدست میآید : اولین و مهم ترین دلیل این است که کاربران میوانند روی حفاظت پوست خود به صورت کلی کار کنند و از پیری پوست جلوگیری کنند . آنهم بر اساس اطلاعات دقیق. و دوم اینکه : من معتقدم WAY  حتی میتواند به ما برای جلوگیری از سرطان پوست کمک کند. نور خورشید برای تامین ویتامین دی پوست لازم است اما زیاد از حدش ضرر دارد. در این موقعیت ها نیز WAY  میتواند به شما پیشنهاد دهد که چه مقدار کرم ضد آفتابی با چه مقدار SPF  در این شرایط محیطی ( که نور فرا بنفشش را میسنجد) باید استفاده شود. بعد از خواندن اطلاعاتی که WAY  به شما داد ، اپلیکشنش میزان تخمین زده شده ی سن پوست کاربر را نشان میدهد. نموداری از خوب ، نرمال یا بد بودن رطوبت، چربی ؛ رنگدانه ها ، چروک ها و انبوهی منفذ های پوست نشان میدهد. همچنین پریود در خانم ها را پیگیری کرده و اثرات ناشی از آن را بر پوست نشان میدهد. و سپس راهنمایی هایی در رابطه با زیبایی بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری کرده میدهد. برای پوست خشک، ممکن است به کاربر توصیه کند که بیشتر آب بنوشد و از مرطوب کننده ی بیشتری استفاده کند.



همچنان way  راجع به وضعیت خاص و محیط اطراف پوست چیز های بیشتری میفهمد، شروع به پیشنهاد محصولات میکند. در ابتدا این پیشنهادات بر اساس اطلاعات جمع شده از افراد میباشد ( که در محیطی مشابه زندگی کرده و این برند وسیله ی پاک کننده ی چربی را تایید میکند. ) پیشنهاد کردن برند های همکار سود زیادی برای این گروه جوان تشکیل شده در دسامبر 2014 خواهد داشت اما رهبر way بزرگتر از این فکر میکند.
یکی از بنیان گذاران و مدیریت اصلی کمپانی جیسون مون میگوید: ما پیشنهاد محصولات محافظت از پوست را بر اساس اطلاعات میدهیم . این یک وسیله ی بازاریابی وسایل آرایشی نیست اما ما در حال مذاکراتی با شرکت های لوازم آرایش کره ای و بین المللی مختلف هستیم. نمیتوانیم نامشان را بگوییم اما اگر این کار باعث بالا رفتن سلامت زنان شوند انجامش میدهیم. "
مون ، که قبل از WAY به مدت سه سال یک سرویس ویدئویی مربوط به سلامت و زیبایی را مدیریت میکرد میگوید که هدفش برای سال 2016 جمع آوری اطلاعات کافی در جهت توسعه ی محصولات محافظت از پوست در خانه است. داشتن یک متخصص پوست حرفه ای در تیم مطمئنا به  WAY  کمک میکند تا به هدفش برسد.  او اضافه میکند که K BEAUTY  این روز ها خیلی پر طرفدار است. فکر میکنم که زنان زیادی در دنیا به برند های آرایشی کره ای اعتماد دارند و به روش محافظت از پوست و راهنمایی های زیبایی زنان کره ای علاقه مندند. ماموریت بعدی ما این است که آن دسته از محصولات محافظت از پوست کره ای را معرفی کنیم که بر اساس خصوصیات خاص پوست مشتری طراحی شده باشند.
موفقیت crowdfunding ( سرمایه گذاری با مقادیر کم پول از تعداد زیادی از مردم )
تیم way  میخواهد ساخته اش را با تمام زنان جهان به اشتراک بگذارد نه فقط کره ای ها ، بنابراین کمپین اندیگوگو را برای سنجیدن علایق راه انداختند. way  تنها در 72 ساعت به سرمایه ای حدود 50000 دلار رسید و هم اکنون به بالای 67000  با 16 روز باقیمانده رسیده است. شما میتوانید  way  خودتان را که با تخفیف مخصوص شروع فروش حدود 99 دلار در اندیگوگو است بگیرید. که گروه میگوید در نوامبر منتقل میشود.  حدودا در همین زمان way  آگهی ای در کره با قیمت خرده فروشی حدود 149 دلار خواهد داشت . و مون میگوید که بعد از این به زودی در بازار های برگزیده ای در اروپا و آسیای شرقی به خاطر پشتوانه ی قوی آن نواحی در اندیگوگو، محصولش تولید خواهد شد. او همچنین میگوید : مردم معمولا برنامه های خود در زمینه ی محافظت از پوست و ورزش را در آغاز سال میگیرند . تولید در نوامبر به ما دو ماه فرصت برای ساختن روش جدیدی برای محافظت از پوست در سال 2016 میدهد. علاوه بر جمع آوری سرمایه در کمپین، way  500000 دلار از راه سرمایه گذاری در koisra seed partners ، albatross investment  و  sparklabs global ventures  در ماه گذشته به دست آورد. (سرمایه گذاری مخصوص نوپایان ) .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم عامل IOT گوگل، موسوم به Brillo ممکن است به کنفرانس هفته دیگر 1/0 برسد.