ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

بر اساس گزارشی از Tom’s Hardware، اینتل توسعه‌ی خط تولید Compute Cardها را متوقف می‌کند. اگرچه شرکت موقتا به فروش خط تولید فعلی این محصول و ارائه‌ی پشتیبانی از نسل موجود در کل سال۲۰۱۹ ادامه می‌دهد. از طرف دیگر، اینتل اساسا مفهوم محاسبات مدولار را کنار می‌گذارد.
اینتل اولین‌بار در سال ۲۰۱۷، Compute Cardها را معرفی کرد. مفهوم پشت این محصول در حقیقت سازگاری آن با تمام قدرت محاسباتی لازم یک دستگاه در صورت نیاز در داخل یک کارت مجزا بود. بنابراین، این دسته از کارت‌ها قابلیت تعویض داشتند، و شخص قادر بود ظرف چند دقیقه و به سرعت دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها، یا دیگر دستگاه‌ها را ارتقا دهد. به جای تعویض جداگانه‌ی قطعات یا عقب افتادن از دستگاه‌های مدرن، استفاده از Compute Cardها امکان به‌روز بودن با جدیدترین سخت‌افزارها را به آسانی میسر می‌کرد.
یکی از شرکای اینتل، NexDock، نسبت به لغو تولید این کارت‌ها ابراز نارضایتی کرد. در پست وبلاگی، این شرکت گفت، بیش از یک سال طول کشید تا نرم‌افزارهایی را توسعه دهد که به کامپیوتر NexPad اجازه‌ی کار با دستگاه‌های ماژولار اینتل را بدهد. و در نهایت با آماده شدن این ماشین، اینتل پشتیبانی از Compute Cardها را متوقف می‌کند و چشم‌انداز قابلیت ارتقا که می‌توانست نقطه قوت فروش NexPad باشد را خراب کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه