اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

یکی از قابل تشخیص ترین آیکن برنامه ها دیگر وجود ندارد : اینستاگرام در حال تغییر لوگو ی خود است
سرویس به اشتراک گذاری عکس متعلق به فیس بوک ، در روز چهارشنبه برنامه های iOS و اندرویدش را به روز رسانی کرد و آیکنی و رنگی جدید برای آن برگزید . دیگر برنامه های اینستاگرام - layout، hyperlapse و boomerang هم طراحی های مشابهی دارند .
طراحی جدید اینستاگرام از دوربین پولاروید با طرح رنگین کمانی الهام گرفته است تا ظاهری روشن تر و مینیمالیستی تر داشته باشد . ( به روز رسانی : البته همه از این قضیه آشفته شده اند ) . layout ,hyperlapse و boomerang هم همین طراحی را دارند ، گرچه این برنامه های جدید - که اکثرشان سالها ها پس از اینستاگرام شروع به کار کردند - از قبل هم طراحی مدرن تری داشتند . بر اساس گفته های یان اسپالتر ، مدیر طراحی اینستاگرام  ، دلیل این تغییر نزدیک کردن طرح اینستاگرام به حس زیبایی شناسی کاربران این برنامه بود . " لوگو و طراحی اینستاگرام دیگر منعکس کننده ی حس این جامعه نبود و ما فکر کردیم که میتوانیم آن را بهبود بخشیم . "
لوگو به کنار ، کمپانی به فکر دست کاری های بصری در برنامه هم است : طراحی سفید و سیاه که ماه پیش آن را دیدیم ، رسما راهش را به برنامه های اندروید و ios اینستاگرام باز میکند . با این طراحی جدید ، هر دو برنامه  طرح تمیز تر و رنگ کمتری دارند . همه ی نوشته های داخل برنامه ها حالا سیاه و سفید هستند و آیکن های هشدار حالا از نارنجی به قرمز تغییر کرده اند .
اینستاگرام میگوید که ظاهر سیاه و سفیدش تاکیید بیشتری بر عکس ها و ویدئو های کاربر میگذارد تا خود برنامه . اسپالتر مینوسید : " در حالیکه لوگو دروازه ی برنامه ی اینستاگرام است ، زمانی که وارد برنامه شوید ، رنگ را از عکس ها و ویدئو های افراد میگیرید . "
به علاوه ، کمپانی آیکن های هدایت را نیز به روز رسانی کرد - خانه ، جستجو ، دوربین ، دکمه های فعالیت و پروفایل - اینکار را در هر دو نسخه ی برنامه انجام داد تا حس آشنا تری به پلتفرم هایش بدهد .
تعجبی ندارد که کاربران این برنامه عکس العمل های شدیدی به این ظاهر جدید نشان دادند . برخی از کاربران قدیمی عذر و بهانه آوردند و برخی دیگر این طراحی جدید رنگی را زیر سوال بردند .
چرا آنها چیزی را که خوب است تغییر میدهند . لوگوی جدید اینستاگرام افتضاح است . بی مایه است .
گرچه رفتن به سمت یک تغییر بزرگ ضروری است ولی خیلی ها معتقدند که طراحی قدیمی اینستاگرام در حال تبدیل شدن به یک چیز تاریخی بود . یک اثر باستانی از از دوران skeumorphic  ios . آیکن برنامه ی اینستاگرام به زمان app store بر میگردد ، وقتی که اپل و خیلی از طراحان فلسفه ی طرح را مهم میپنداشتند و اشیا بصری را که شبیه دنیای واقعی بودند گرامی میداشتند . ( یادتان است زمانی را که برنامه ی apple's books شبیه یک قفسه ی کتاب بود ؟ ) اینطور که اسپالتر در پست medium طولانی اش میگوید این تغییر خیلی سریع و سر راست اتفاق نیفتاد . اولین قدم اینستاگرام در این طراحی - پروسه ای که اواخر تابستان گذشته شروع شد - این بود که آیکن اصلی را اصلاح کند . ( ما نشانه های بسیاری از این طرح جدید را آگوست سال قبل دیدیم ، ولی اینستاگرام در آن زمان میگفت که هیچ برنامه ای برای تغییر آیکن اش ندارد . )اما اسپالتر میگوید که چیز هایی بیشتر از اصلاح یک آیکن نیاز است :
این اصلاحات فاقد ارزش بصری لازم هستند . استایل skeumorphic که بر نسخه های اولیه ی iOS احاطه داشت به آیکن ها ثبات میدهد . چیزها با وجود پیکسل بودن محسوس بودند . بنابراین این تیم توجهشان را روی رنگین کمان برنامه متمرکز کردند که نسبت به طراحی قبلی پر رنگ تر و روشن تر میشد تا انرژی و گرمای بیشتری را منتقل کند .
بالاخره آیکن دوربین و نشانش دوباره طراحی شدند تا اینکه به نشانی رسیدند که دوربین را نشان میداد و زمینه را برای سالهای آتی فراهم میکرد .

برچسب هاInstagramlogo
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر از Instagram Stories استفاده می‌کنند