گوناگون
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر

چه کسی میگوید دانشمندان نمیتوانند خلاق باشند؟ جامعه میکروبیولوژی آمریکا یک رقابت هنری agar برگذار میکند که در آن دانشمندان با ساختن آثار هنری در یک ظرف کوچک مخصوص کشت میکروب به رقابت میپردازند و اینها برنده های امسال اند .
عکس بالا neuros نام دارد که مقام اول را گرفت و مهمت برکمن ، محققی ازآزمایشگاه نیوانگلند این توضیحات را نوشت و چیزی را که میبینید را شرح میدهد :
اشکال زیستی و عصبی پیش زمینه های رایجی در کارهای هنرمند ماریا پنیل هستند . در اینجا او nesterenkonia  ی زرد ، deinococcus نارنجی  و  sphingomonas را کشیده است و این رنگ های زیبا در آزمایشگاه برکمن آلوده کننده اند . بعد از رشد دادن ظرف در عرض 2 روز در دمای 30 درجه ی سانتیگراد ، هنرمند معمولا ظرف را چند روز بیشتر به حال خود میگذارد و بعد به طور دائم کار را در ظرف مخصوص مهر و موم میکند .
در جایگاه دوم که مورد علاقه ی ماست ، NYC Biome MAP قرار دارد، یک نقشه ی کامل از منهتن که با میکروب ها و agar ساخته شده است . اعضای عمومی اش کریستین ماریزی از آزمایشگاه cold spring harbor چیزی را که ساخته توضیح میدهد :
ما عموم را دعوت کردیم تا با ساختن نقشه ی شهر با باکتری بی ضرر escherichia coli k12 که که با پروتوئین های فلوئورسان رنگی ساخته شده ،  درباره ی میکروب ها یاد بگیرند . مانند GFP,RFP و YFP به عنوان رنگ . بیش از 50 شرکت کننده همراه با رسانه های استاندارد LB به ساختن باکتری در ظرف های کشت میکروب پیوستند . این ظرف ها با الگوهای خیابانی نیویورک آماده شده بود و به شرکت کنندگان این امکان را میداد تا باکتری ها را مانند رنگ در الگوها قرار دهند . بعد از زمان کوتاهی ، شرکت کنندگان بازگشتند تا کولونی های رشد کرده را بر روی کاغذ چاپ کنند .


در آخر سومین مقام به harvest season رسید که یک نقاشی سنتی را نشان میداد، تنها فرقش این بود که با ارگانیزم و agar ساخته شده بود . ماریا یوجنیا ایندا از CDHL چگونگی ساختش را توضیح میدهد :
ارگانیزم استفاده شده برای این قطعه ی هنری به صورت شیمی در کاروتن ساخته شد و به پلات زنگ های منتخب ما تبدیل شد ، از زرد تا قرمز . نقاشی خانه ای در مزرعه را نشان میدهد با تولید گندم در حیاط . yeats genetics& genomics summer در cshl که با این ارزگانیزم کار شده حیرت زده شده بودند، تصمیم گرفتند که رویش این پیغام را بنویستند " به yeast field نگاه کنید . چون از همین حالا آماده ی برداشت اند . "


شما میتوانید همه ی این نوشته ها را جستجو کنید . شامل آنهایی که از poo  در رقابت آلبوم فیس بوک ساخته شده اند. برخی عالی اند و برخی پیشنهاد میکنند که دانشمندان بهتر است به علمشان بپردارند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۲:۲۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۳ مهر
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد