اپلیکیشن
الناز فرجی۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۷ اسفند

اگر هدف reaction فیس بوک پیچیدگی بود ، پس کاملا موفق بوده است . قطعا آنها لایق یک لایک یا حتی love هستند . reactions که بالاخره در روز چهارشنبه به صورت جهانی کارش را آغاز کرد ، پاسخ فیس بوک به اشتیاقی فزاینده برای داشتن گزینه های بیشتر از لایک ( و نظر ) در پاسخ هاست . از طرفی من از گزینه های جدید راضی ام . من هنوز میتوانم چیزها را لایک کنم اما حالا همچنین میتوانیم عاشقشان باشم (love)  و یا به آنها بخندم (haha)  ، خودم را متعجب نشان دهم (wow) و یا ناراحت (sad) یا عصبانی شوم (angry) . اینها احساسات اصلی انسان در سطح جهان اند . با این حال اگر کمبود انتخاب قبلی فیس بوک احساسات انسان را در حد شادی کودکانه (یا هیچی) پایین میاورد ، reactions یا عکس العمل ها آنها را بالاتر از پیچیدگی احساس بیم نوجوانان می برد .
در زیر هر کدام از این انتخاب های به ظاهر ساده محدوده ی گسترده ای از احساسات ظریف وجود دارد . آیا "عاشق" چیزی هستید یا در حال فرستادن "love" هستید ؟ خندیدن به چیزی میتواند به خاطر یک جوک باشد یا در بدترین حالت ، ملحق شدن به یک جوک بی رحمانه در مورد شخص دیگری . مشابها ، wow میتواند برای حیرت واقعی باشد یا میتواند به معنی این باشد که "نمیتوانم حسی که داری را باور کنم " همینطور sad و angry عکس العمل های پیچیده ای هستند که میتوانند طور دیگری استفاده شوند . گرچه خیلی از کسانی که من میشناسم اتفاقات ناگواری مانند مرگ و بیماری را لایک میکردند و بعد در قسمت نظرات توضیح میدادند اما من فکر نمیکنم reactions   این عادت را از ما بگیرد . و با این 6 گزینه ی جدید ، ما بیشتر از گذشته باید توضیح دهیم .
یک احساس را انتخاب کنید
مارک زوکربرگ در صبح روز چهارشنبه اعلام کرد که "love" بیشترین استفاده را در عکس العمل های جدید داشته است . چیزی که نگفت این بود که love از like جلو افتاده که به نظر من اینطور نیست . عکس العمل های فیس بوک با ستمگری با کاربر ها روبه رو میشوند . از هر کسی که بپرسید به شما میگویند که گزینه های بیشتری میخواهند اما وقتی با آنها روبه رو شدند و خواستند انتخاب کنند کار سخت میشود . زمانی که کسی از شما میپرسد حالتان چطور است ممکن است سریعا بگوییم " خوبم " یا " اوکی ام " بدون اینکه رنگ و لعاب بیشتری به آن بدهید . گرچه عکس العمل های فیس بوک توضیح عمیق تر احساسات را تشویق میکند . دست گذاشتن روی چنین احساسات عمیقی برای برخی سخت و برای برخی دیگر مملو از مشکلات و سختی هاست . کافیست عکس العمل اشتباهی را انتخاب و ارسال کنید و با ضربه ی عقب نشینی روبه رو میشوید .
حدس میزنم که کسانی که از هر 6 احساس استفاده میکنند ، چندین بار پاک کرده و فکر میکنند تا بتوانند امن ترین را انتخاب کنند : like . اینکه قادر باشیم عکس العمل ها را ترکیب کنیم کمک کننده خواهد بود . آیا تا به حال پیش نیامده که چند احساس را باهم داشته باشیم ؟ ممکن است شوکه و عصبانی یا حیرت زده و خوشحال باشیم . ممکن است خنده ی عصبی کنیم . و یا گاهی عاشق چیزهایی هستیم که برایمان بد اند و یا اشتباه محض . ( مانند ماهی دودی در نان شیرینی حلقوی دارچینی یا کارداشیان ها ) . انتخاب دو یا سه تا از عکس العمل های فیس بوک میتواند به همه کمک کند تا احساسات واقعی شان را بیان کنند .
به عنوان یک سرویس جهانی ، فیس بوک به بیش از یک میلیارد آدم وابسته به هر آماری خدمت میکند . جوانان که پرورده ی اموجی های متن اند ، اگر استفاده از اسنپ چت را برای 5 دقیقه متوقف کنند ، عکس العمل ها را به عنوان محدوده ای دیگر از زندگی ارتباطی از طریق گوشیشان خواهند دید . دیگر انقدر که افراد بالغ تر فیس بوک معطل میشوند درنگ نخواهند کرد . آنها آنقدر از اموجی ها استفاده میکنند و مانند بزرگتر ها در ابزار احساسات کردن محافظه کار نیستند حتی با دوستان و خانواده شان . بدون توجه به سن بلوغ ، خیلی از مردم خیلی زود متوجه میشوند که این گزینه های عکس العمل کافی نیستند . فیس بوک گزینه ی dislike یا مورد پسند نبودن را اضافه نکرده اما واقعیت این است که این کار کرده ، با گزینه ی ناراحتی که بهترین جایگزین است . که به زودی یکی دیگر از عکس العمل های پرکاربرد فیس بوک خواهد شد . ( میتوانید ببینید که چه کسی دقیقا چه عکس العملی را برای پستتان فرستاده است ) . اگر توئیتر یک گزینه ی عصبانیت یا anger داشت خیلی زودی جایگزین hate likes یا تنفر از لایک ها میشد . در نهایت اینکه فیس بوک تصمیم دارد عکس العمل های منفی دیگری نیز اضافه کند . میتواند " آزار دیدن " باشد یا مورد علاقه ی من " بس است دیگر ! "
من نمیگویم که عکس العمل های فیس بوک را دوست ندارم ( به هر حال نمیتوانم این کار را در فیس بوک بکنم ) . من نمیگویم که عاشقشان نیستم . من میگوییم که آنها خیلی  wow هستند . آنها قطعا خیلی haha نیستند و در موردشان sad نیستم ، هستم؟ در مورد "عصبانی بودن" اینکه ، خب تغییر در شبکه ی اجتماعی محبوبم کمی "آزار دهنده " است ، اما "عصبانیت " ؟ نه من عصبانی نیستم . چرا میپرسید ؟

برچسب هاFacebook Reactions
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه Notification های خود را بر روی ساعت Apple مدیریت کنیم؟