موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير

اگر علیرغم حضور انبوهی از دوربین های دیجیتال در بازار هنوز هم عاشق عکاسی با موبایل خود هستید، کمپانی الیمپوس خبرهای خوبی برایتان دارد.
این شرکت یک محصول جدید با عنوان Olympus Air را رونمایی کرده که در واقع یک دوربین دستی با لنز قابل تعویض است که بطور کامل توسط گوشی هوشمندتان کنترل می شود.
این محصول که با نام Olympus Air A01 معرفی شده، دوربینی 16 مگاپیکسلی است که بیشتر یک وسیله جانبی موبایل محسوب می شود تا یک دوربین بدون آینه معمولی.


الیمپوس موفق شد سنسور، حافظه داخلی، باتری و سایر تجهیزات یک دوربین را در بدنه ای به اندازه یک لنز معمولی دوربین های DSLR جای دهد.
همانند سایر محصولات بدون آینه الیمپوس، این دوربین نیز از لنزهای مختلف این شرکت پشتیبانی می کند، البته کاربران برای کنترل این دوربین باید بطور کامل از اسمارت فون خود استفاده کنند. به گفته این شرکت، کاربران حالا می توانند از لنزهای مختلفی استفاده کنند و همزمان از گوشی هوشمندشان که همیشه همراه خود دارند، به عنوان کنترل کننده دوربین بهره ببرند.
این دوربین از Wi-Fi و بلوتوث بهره برده و همانند سایر دوربین های بدون آینه رده بالای این شرکت، از پردازشگر تصویر و سنسور 16 مگاپیکسلی برخوردار است. پشتیبانی از فرمت RAW، فیلمبرداری 1080p و حداکثر سرعت شاتر بسیار عالی 1/16000 از دیگر مشخصات این دوربین جالب است.
اپلیکیشن اختصاصی این دوربین در حال حاضر برای دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده و همچنین الیمپوس به توسعه دهندگان این امکان را داده تا اپلیکیشن های دلخواه خودشان را نیز منتشر کنند.
اگرچه این دوربین قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را دارد اما برای کارکرد لزومی به متصل کردن آن وجود ندارد. الیمپوس می گوید این ویژگی می تواند برای افرادی که دائماً در حال سلفی گرفتن هستند، بسیار مفید باشد. کافیست لنز را به سمت خود گرفته و با استفاده از اسمارت فون عکس را ثبت کنید.
این دوربین در کنار مزایای بسیارش، چند عیب نیز دارد که البته طبیعتاً به علت ابعاد جمع و جورش هست. عدم وجود لرزشگیر و عمر باتری در حد 320 عکس دو ایراد اصلی این دوربین محسوب می شوند.
الیمپوس Air از اولی جولای در آمریکا و کانادا با قیمت 299 دلار بصورت بدنه و 499 دلار شامل بدنه و لنز 14-42mm عرضه خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه کامپیوتر ویندوز 10 خود را به یک نقطه اتصال Wi-Fi تبدیل کنید