گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، با باز کردن باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده در Wi - Fi موافقت کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تصمیم ۲۳ آوریل کمیسیون ارتباطات فدرال می‌تواند ۱۲۰۰ مگاهرتز پهنای باند جدید برای تجهیزات نسل بعدی Wi - Fi را ایجاد کند.
کمیسیون ارتباطات فدرال امروز یک گام بالقوه مهم برای Wi - Fi را اعلام کرد و برنامه‌هایی برای رای‌گیری روز ۲۳ آوریل در مورد پیشنهاد ایجاد باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده بدون مجوز Wi - Fi را اعلام کرد. انجام این کار بیش از 1200 مگاهرتز پهنای باند اضافی برای دستگاه‌های بی‌سیم Wi - Fi را با آنتن‌ها و چیپست هایی که قابلیت پشتیبانی از این طیف اضافی را دارند، فراهم می‌کند.
امروزه با بیش از دو برابر پهنای باند ۵ گیگاهرتز که توسط دستگاه‌های Wi - Fi استفاده می‌شود، باند ۶ GHz می‌تواند حداکثر تا هفت کانال ۱۶۰ مگاهرتزی را در یک تایم اسلات جا دهد. البته لیتنسی باید خیلی پایین‌تر از باند ۶ گیگاهرتز باشد، زیرا هیچ دستگاه Wi - Fi موجود در آن طیف برای کردن کارها وجود ندارد. این به باند ۶ GHz قابلیت خدمت به عنوان یک شاهراه انحصاری، مولتی لین برای دستگاه‌های Wi - Fi که مجهز به این مزیت هستند را خواهد داد.
اعلام یک رای‌گیری برای باز کردن باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده از Wi - Fi چند ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس اداره ارتباطات فدرال، آقای آجیت پای به حمایت خود از این حرکت اشاره کرده بود.
پای در سپتامبر ۲۰۱۹ گفت: " این گروه فرکانسی در حال حاضر با خدمات مایکروویو که برای پشتیبانی از خدمات رفاهی، امنیت عمومی و بک‌هال بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، پر شده‌است.
صنعت Wi - Fi حمایت شدید خود را برای این حرکت اعلام کرده‌است. در ماه ژانویه، اتحادیه Wi - Fi ، حمایت خود را از این فرکانس جدید برای وسایلی که برای فعالیت در طیف ۶ GHz تجهیز شده بودند، اعلام کرد. Broadcom به زودی با اینترنت بی‌سیم ۶ E chipsets برای چیزهایی مانند نقاط دسترسی و گوشی‌های موبایل وارد خواهد شد و انتظار دارد که تولید کنندگان به سرعت به این سمت حرکت کنند تا این چیپ ها را در ماه‌های آینده به دستگاه‌های جدید تبدیل کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه