کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

زمانیکه در اوایل صبح روز چهارشنبه، توئیتر نتایج درآمدی سه ماهه‌ی اول خود را به اشتراک گذاشت، دومین سه ماهه‌ی بسیار سودآور و دومین سه ماهه‌ی سودآور در تاریخ شرکت را نشان می‌داد که بهتر از پیش‌بینی‌ها بود.
در این گزارش برای توئیتر سود ۱۶ سنت در هر سهم با درآمد ۶۶۵ میلیون دلار اعلام شده بود که شامل سود ۶۱ میلیون دلاری شرکت بود. در سه ماهه‌ی چهارم، توئیتر تنها ۹۱ میلیون دلار کسب کرده بود، و سود سهامش هم اگرچه افزایش داشت اما موفق به رشد سالیانه‌ی درامدی خود نشده بود و هیچ افزایشی هم در پایگاه کاربرانش نداشت.
اما حالا اوضاع جور دیگری است. توئیتر ۶ میلیون کاربر جدید جذب کرده، بیشتر از ۵ میلیونی که انتظارش می‌رفت و درآمد آن رشد سالانه‌ی ۲۱ درصدی را شاهد بود.
در اصل همه چیز بهتر از پیش‌بینی‌ها بود. بر طبق اطلاعاتی از FactSet، تحلیلگران سود ۱۲ سنت برای هم سهم با درآمد ۶۰۵ میلیون دلار را پیش‌بینی کرده بودند.
تعداد کاربر فعال ماهانه‌ی توئیتر رشد سالیانه‌ی ۱۰ درصدی داشت، این شرکت ترجیح می‌دهد به جای اشاره به کل پایگاه کاربر از این شاخص رشد استفاده کند. مشکل این است که ما هنوز درباره‌ی تعداد واقعی کاربران فعال ماهانه‌ی توئیتر اطلاعی نداریم، و این شاخص، مقایسه‌ی رشد ۱۰ درصد را با موارد مشابه مشکل می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه