ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد

به گزارش دیجیاتو، سیم کارت دانش‌آموزی که وعده آن در شهریور ماه سال گذشته داده شده بود، آماده است و در سال تحصیلی جدید به طور رایگان میان دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع می‌شود. مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر این که سیم‌کارت دانش‌آموزی رایگان است اعلام کرده روند توزیع سیم‌کارت به این شکل است که افراد متقاضی، اعلام درخواست می‌کنند و بر اساس آن توزیع انجام می‌شود.
«محمود حبیبی» درباره آخرین وضعیت طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی گفته است: «طرح سیم‌کارت دانش‌آموزی از آذر سال گذشته آغاز شد و جلسات متعددی را با وزارت ارتباطات برگزار کردیم و پیش‌نویس آن تهیه شد که قرار است در نهایت به امضای دو وزیر آموزش و پرورش و فناوری ارتباطات و اطلاعات برسد.»
او همچنین درباره قابلیت‌های سیم‌کارت گفته است که این سیم‌کارت‌ها یک سری قابلیت‌ها دارد که مدنظر وزارت آموزش و پرورش است و به والدین هم یک سری قابلیت‌ها داده می‌شود که بتوانند بر فرزندان خود نظارت داشته باشند. حبیبی درباره نحوه توزیع سیم‌کارت دانش‌آموزی هم گفت: این سیم‌کارت‌ها رایگان است، اما توزیع عمومی ندارد و کسانی که متقاضی هستند درخواست می‌دهند و بر اساس درخواست، توزیع انجام می‌شود.
او در پاسخ به این پرسش که «اگر همه دانش‌آموزان متقاضی سیم‌کارت باشند، امکان دریافت دارند؟» اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای تأمین آن اعلام آمادگی کرده است. مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان توزیع سیم‌کارت دانش‌آموزی گفت: به محض امضای طرح، توزیع سیم‌کارت شروع می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، سیم‌کارت دانش‌آموزی را داشته باشند.
سال گذشته وزیر آموزش و پرورش درباره سیم‌کارت مخصوص دانش‌آموزان گفته بود که برای به حداقل رساندن مخاطرات در جامعه با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدد هستیم که با عرضه سیم کارت شاد محیط امنی را در شبکه مجازی ایجاد کنیم. هرچند این طرح فراز و نشیب‌های زیادی داشته در برهه‌ای حتی خبر از لغو آن شنیده می‌شد اما به نظر می‌رسد قرار است در سال آینده برای متقاضیان این سیم‌کارت‌ها به طور جدی و با کمک اپراتورها اجرایی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه