ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

عضو هیات مدیره‌ی انارستان با اشاره به توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار سیمکارت گفت: انارستان سیمکارت‌ها را به شرط راضی بودن والدین، همراه دریافت مدارک از اولیا و فرزندان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند که خدماتی نظیر مکالمه، پیامک و اینترنت را در فضایی امن به افراد ارائه می‌شود. با توجه به رشد تکنولوژی و ایجاد فضای باز اطلاعاتی، دسترسی کودکان و نوجوانان به این اطلاعات در فضای مجازی باید با محدودیت‌هایی انجام شود بنابراین شرکت انارستان سیمکارت‌هایی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان تهیه کرده است تا این افراد بتوانند در فضای مجازی بدون وجود تهدید حضور داشته باشند. ابوالفضل محمودی عضو هیات مدیره انارستان در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی کارکرد انارستان بیشتر توضیح می‌دهد.

انارستان تاکنون چه تعداد سیمکارت توزیع کرده است؟
حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار سیمکارت کودک و نوجوان از طریق ۳ هزار نمایندگی واگذار شده‌ است که تلاش می‌کنیم در صورت همکاری اپراتورهای همراه این آمار تا سال آینده به دو برابر افزایش یابد. نحوه‌ی فعالسازی این سیمکارت‌ها از طریق ارسال عدد ۲۲۰ به شماره‌ی ۳۰۰۰۶۸۶۰ یا مراجعه به دفاتر و نمایندگان انارستان است، البته رایگان شدن ترافیک استفاده از سرویس‌های انارستان از جمله برنامه‌های آتی ماست.

آیا برنامه‌ی انارستان به کودکان محدود می‌شود یا برای والدین آن‌ها نیز برنامه دارد؟
به‌زودی اپلیکیشن «خانواده‌ی من» برای والدین و دانش‌آموزان روی این سیمکارت‌ها فعال می‌شود که امکانات آن برای قاعده‌مند کردن استفاده‌ی کودکان از فضای مجازی با انتخاب پدر یا مادر است که بر اساس سلایق خود خانواده انجام می‌شود که فراتر از یک اپ است.

سیمکارت انارستان چند وب‌سایت را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد؟
یکی از برنامه‌های کلیدی ما در انارستان علاوه بر ارایه‌ی خدمات مکالمه و پیامک، ایجاد شرایط عادلانه‌ی بهره‌مندی از اینترنت برای کودکان و نوجوانان است تا در کنار آموزش، بستر مناسب سرگرمی‌های برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود. سیمکارت انارستان، درگاهی به سوی سرویس‌های ویژه‌ی کودک و نوجوان است. از طریق اینترنت این سیمکارت، می‌توان به مجموعه‌ای بالغ بر ۷۰ هزار وب‌‎سایت مناسب کودک و نوجوان دسترسی یافت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه