تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۲ ارديبهشت

شرکت تسلا واقع در ایالات متحده ی آمریکا، تولید نوع جدیدی از باتری های خورشیدی را آغاز کرده است. این کمپانی هم اکنون باتری های جدید را برای رزرو پیش فروش به علاقه مندان ارائه می دهد. سقف های خورشیدی (Solar Roof)، نام جدیدی است که توسعه دهندگان بر روی این باتری ها گذاشته اند.
این باتری های جدید نه تنها برای شهروندان ایالات متحده، بلکه ساکنان دیگر کشورها ارائه خواهد شد. توسعه دهندگان عرضه ی این محصول را برای سال 2018 برنامه ریزی کرده اند. اندازه ی باتری های خورشیدی جدید، با اندازه ی سقف خانه های مسکونی برابر است و نمای پوشش سقف به صورت متنوعی به شکل سرامیک، کاشی، سنگ و مواد دیگر طراحی شده و برای سفارش در دسترس خواهد بود. باتری تولید شده توسط کمپانی تسلا، در برابر برف، تگرگ و آسیب های دیگر ایمن خواهد بود. هزینه ی این باتری ها به ازای هر (0.9 متر) حدود 21 دلار می باشد و بسته به جنس پوشش به کار رفته بر روی سقف قیمت تغییر خواهد کرد.
البته "سقف خورشیدی" مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال در زمستان با ذوب برف ها، آب مورد نیاز برای مصارف خانگی تامین خواهد شد. این باتری ها همچنین سبب صرفه جویی در انرژی الکتریکی خواهند شد. کمپانی Tesla، به خریداران محصول جدید خود پیشنهاد می کند درکنار خرید این باتری، دستگاه شارژر  Powerwall را برای شارژ سقف خورشیدی خریداری کنند. این باتری ها امکان دخیره ی برق دارند و در صورت قطع برق روشنایی را تامین خواهند کرد. قیمت یک باتری Powerwall، شش هزار دلار است. دفتر اصلی کمپانی تسلا واقع در کالیفرنیا است. این کمپانی در حال حاضر به تولید سلول های خورشیدی و پیل های ذخیره سازی انرژی مشغول است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه