کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۸ آذر

سامسونگ اعلام کرد این شرکت فعالیت یکی از کارخانه‌های تولید تلفن همراه خود را در چین متوقف می‌کند. دلیل آن نیز کاهش فروش در این بزرگ‌ترین بازار تلفن هوشمند جهان در رقابت با تولیدکنندگان محلی با قیمت‌های پایین است.
بر اساس اطلاعات شرکت تحقیقات بازار Counterpoint، سامسونگ در سه ماهه‌ی اول سال جاری حدود ۱ درصد از سهام خود را در بازار چین، در رقابت با رشد برندهای خانگی نظیر هواوی، از دست داد.
سامسونگ در بیانیه‌اش نوشت: به عنوان بخشی از تلاش‌های پیشرو برای افزایش بهره‌وری در امکانات تولیدی‌مان، شرکت تصمیم سختی برای متوقف کردن فعالیت این شرکت در شهر شمالی چین در تیانجین گرفت.
این کارخانه که در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ کارمند دارد، احتمالا تا پایان سال جاری تعطیل می‌شود. سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده‌ی تلفن هوشمند جهان گفت در حمایت از این دسته کارمندان به آن‌ها بسته‌های غرامتی می‌دهد یا اینکه آن‌ها را به دیگر کارخانه‌های سامسونگ منتقل می‌کند.
این شرکت که تمرکز خود را متوجه کشورهایی با هزینه‌ی کمتر نظیر تایوان و هند کرده است، اضافه کرد به فعالیت کارخانه‌های دیگرش در دیگر استان‌های چین ادامه می‌دهد.
بر طبق خبر روزنامه‌ی Electronic Times، کارخانه‌ی تیانجین سامسونگ سالانه ۳۶ میلیون و کارخانه‌ی Huizhou هم ۷۲ میلیون دیوایس تلفن همراه می‌سازند، درحالیکه دو شرکت سامسونگ در ویتنام روی هم ۲۴۰ میلیون واحد گوشی موبایل در سال تولید می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه