سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

این هفته Apple و Microsoft از آخرین دستاوردهای خود پرده‌برداری کردند. لپ‌تاپ‌های جدید این دو شرکت به کاربران یک انتخاب واقعی برای برقراری تعاملی نوین با سیستم‌هایشان ارائه می‌دهد. در حالی که هر دو محصول مشخصات مشابه دارند، اما برتری Surface Book در مقایسه با همتای Appleئی خود مربوط به پشتیبانی از قلم دیجیتال و همچنین صفحه‌نمایش لمسی است که آن را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. همچنین بخش نمایشگر Surface Book می‌تواند از صفحه‌کلید آن جدا شود و به صورت مستقل و در قالب یک تبلت کار کند.

مشخصات
MacBook Pro و Surface Book هر دو از نسل ششم پردازنده‌های Core i5 و i7  شرکت Intel بهره برده‌اند، بنابراین به لحاظ توان پردازشی تقریبا یکسان خواهند بود. Surface Book در نمونه‌ی کامل خود از پردازنده‌ی گرافیکی nVIDIA GTX 965M در کنار گرافیک Intel HD بهره می‌برد. در حالی که MacBook Pro در نسخه‌ی ۱۳ اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris  برای اجرای بازی‌های ۲ بعدی بهره برده است. اگر به دنبال گرافیک قوی‌تر می‌گردید باید نسخه‌ی ۱۵ اینچی با پردازنده گرافیکی Radeon Pro را انتخاب نمایید.
مهم نیست چه سایزی از MacBook را خریداری می‌کنید، چرا که هیچ‌گاه کیفیت تصویری بهتر از Surface نخواهید داشت. Surface Book با داشتن نمایشگری ۱۳.۵ اینچی، توانسته رزولوشن 3000×2000 به کاربران ارائه دهد. در حالی که MacBook Pro با همان اندازه‌ی صفحه‌نمایش دارای رزولوشن 2560×1600 بوده که در نسخه‌ی ۱۵ اینچی خود نیز از رزولوشن 2880×1800 بهره می‌برد. نمایشگر Surface Book از نظر رزولوشن بهتر از MacBook Pro می‌باشد.

امکانات ویژه
Apple در MacBook Pro یک نوآوری جدید یعنیTouch Bar یا نوار باریک لمسی را پیاده‌سازی کرده که قابلیت ورود به سیستم را با تعیین اثر انگشت به کاربر می دهد. این امر احتمالا بی‌میلی Apple را از بهینه‌کردن سیستم‌عامل‌اش برای صفحات لمسی نشان می‌دهد. اما به هر روی Apple  تلاش کرده است با به کارگیری Touch Bar، نوع تعامل کاربران با لپ‌تاپ را متحول کند. در حالی که بسیاری از لپ‌تاپ‌های شخصی برای دسترسی و ورود نیاز به تأیید اثر انگشت توسط حسگر بیومتریک دارند، Surface Book این قابلیت را ندارد، اما در مقابل MacBook Pro در نسخه‌ی جدید خود یک حسگر اثر انگشت با نام Touch ID تعبیه کرده است. درSurface Book تنها مکانیزم شناسایی برای ورود به سیستم از طریق شناسایی چهره می‌باشد.

عمر باتری
به نظر می‌رسد Microsoft نیازی به رقابت با نسل جدید لپ‌تاپ‌های Apple در میزان شارژدهی باتری ندارد. این شرکت ادعا می‌کند عمر باتری Surface Bookها ۱۲ تا ۱۶ ساعت است. از سوی دیگر، Apple نیز برای MacBook Pro شارژدهی بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت در استفاده‌ی استاندارد را وعده داده است.

درگاه‌های اتصال
به نظر می رسد Apple دارای اتصال‌دهنده‌های بیشتری باشد. لپ‌تاپ‌های این شرکت با درگاه‌های چهار‌گانه‌ی Thunderbolt 3 که مانند پورت‌های USB Type-C هستند، وارد بازار می شود. مدل۱۳ اینچی به دو درگاه Type-C و ۱۵ اینچی به چهار درگاه Type-C مجهز هستند. از هرکدام از این درگاه‌ها می‌توان برای شارژ کردن لپ‌تاپ استفاده نمود. این درگاه‌ها از DisplayPort و همچنین از خروجی‌های 40GBps Thunderbolt، HDMI و VGA پشتیبانی می‌کند. هر دو مدل لپ‌تاپ برخلاف iPhone دارای جک ۳.۵ میلیمتری برای هدفون می‌باشند. حال آنکه روی Surface Book درگاه‌های ورودی و خروجی زیادی مشاهده نمی‌شود. درگاه‌های Surface Book عبارتند از دو درگاه USB 3.0، یک درگاه Mini DisplayPort، کارت‌خوان و جک 3.5 میلی‌متری صدا که به‌ غیر از جک صدا باقی درگاه‌ها روی داک قرار گرفته‌اند.

قیمت‌ها و پیکربندی
شروع قیمت مدل ۱۳.۳ اینچی MacBook Pro  از ۱۴۹۹ دلار است که فاقد نوآوری جدید Touch Bar است. در حالی که برای داشتن یک نوار لمسی، لپ‌تاپ ۱۳.۳  اینچی، با قیمت ۱.۷۹۹ دلار پیشنهاد می‌شود. این مدل دارای پردازنده‌ی 2.9GHz-core i5، حافظه‌ی 8GB RAM، فضای ذخیره‌سازی  256GB SSD و پردازنده‌ی گرافیکی Intel Iris است. در مقابل قیمت  پایه‌ی     Surface Book، به میزان ۱.۳۴۹ دلار می باشد که دارای صفحه‌نمایش جدا نشدنی ۱۳.۵ اینچی، پردازنده‌ی  نسل ۶ Core i5  شرکت اینتل، 8GB RAM ، فضای ذخیره‌سازی 128GB SSD و گرافیک Intel HD است.
بالاترین  قیمت در هر دو محصول، ۲.۳۹۹ دلار اعلام شده است. MacBook Pro در نمونه‌ی کامل خود از پردازنده‌ی 4 هسته‌ای  Core i7 شرکت اینتل، 16GB RAM، صفحه‌نمایش ۱۵.۴ اینچی، فضای ذخیره‌سازی 256GB SSD و پردازنده‌ی گرافیکی 2GB Radeon Pro 450 برخوردار است. در مقابل Surface Book در نمونه‌ی کامل خود از پردازنده‌ی Core i7، پردازنده‌ی گرافیکی nVIDIA GTX 965M، فضای ذخیره‌سازی 256GB SSD و 8GB RAM بهره می‌برد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها