کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۹ ارديبهشت

Didi Chuxing، غول پر تقاضایی که Uber را خارج از چین به حرکت درآورد، در حال تبدیل شدن به دومین استارتاپ معتبر تکنولوژی در جهان است. یک منبع آگاه در مذاکره با TechCrunch گفت: Didi مستقر در پکن در تلاش برای افزایش چرخه‌ای است که می‌تواند 6 میلیارد دلار با ارزشی متجاوز از 50 میلیارد دلار افزایش یابد. این افزایش همچنین برای Uber قابل پیش بینی است و گفته شده که بیش از 60 میلیارد دلار ارزش گذاری می‌شود.
در اصل بلومبرگ این خبر را منتشر کرد، هر چند از یک ماه پیش شایعات این افزایش منتشر شده بود.
Didi از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.
معامله‌ی جدید نشان دهنده‌ی افزایش قابل توجه در تازه‌ترین ارزش گذاری 28 میلیارد دلاری است. وقتی که این معامله منعقد شد سرمایه‌گذاری عظیم 3/7 میلیارد دلاری از سوی Apple و China Life صورت گرفته است. این ارزش‌گذاری مثبت 50 میلیارد دلاری شرکت Didi را به عنوان دومین صنعت بزرگ و معتبر فناوری خصوصی بعد از Uber می‌سازد.
البته بر طبق Crunchbase در حال حاضر شرکت Didi در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است، اما این افزایش ارزش جدید می‌تواند موجب شود که این شرکت از رقبای چینی‌اش همانند Xiaomi با 45 میلیارد دلار و Alibaba متعلق به Ant Financial با 50 میلیارد دلار که به ترتیب در رده‌های دوم و سوم هستند پیشی بگیرد.
یک منبع به TechCrunch گفت: برخی از سرمایه‌گذاران در دور جدید Didi شامل حامیان موجود بانک Communication، بانک چینی Merchants و SoftBank خواهند بود. Silver Lake Craftwork هم که اخیرا ذخیره‌ی 15 میلیاردی داشته است در حال ملحق شدن به Didi به عنوان یک سرمایه گذار جدید است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه