تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

معمار پرتغالی ، ساموئل گونکلاوس سیستم خانگی مقیاسی هوشمندانه ای به نام سیستم گوموس ساخته است . سال گذشته در آروکای پرتغال راه اندازی شد و از 18 کمپانی محلی سرمایه جمع کرد تا پروژه را ادامه دهد . این سیستم شامل مجموعه ای از ماژول های منفرد بتنی مستحکم (گوموس) است که کلا قبل از اینکه به این مکان بیایند آماده شده بودند و خیلی ساده بهم وصل شدند تا خانه ای قابل سکونت برای روزها بسازند .
سیستم گوموس طراحی پلتفرم انعطاف پذیری دارد که هر خانه میتواند بر حسب نیاز کوچک یا بزرگ باشد و بستگی به تعداد ماژول های انتخاب شده و پیکر بندی نهایی دارد . همچنین به صاحبان خانه ی گوموس این امکان را میدهد که کارشان را کوچک شروع کنند و بعد گسترشش دهند ، به اضافه ی ماژول های اضافه . نهایت سایز یک گوموس منفرد حدود 235 متر عرض و 590 عمق است و ماژول ها میتوانند با انواع مختلف سطوح زمین هماهنگ شوند .
پروسه ی ساختن خانه ی گوموس چهار مرحله دارد : تولید کارخانه ای ساختار ، کامل کردن و ویژگی دادن های بیرونی و درونی ، حمل ونصب سریع . هر ماژول توسط کامیون مستقیم از کارخانه با همه ی ویژگی های نهایی یک خانه فرستاده میشود ، مانند اسباب خانه ، کف ، پنجره ، درها ، امکانات آب ، برق و سطح بیرونی . این امکان نصب سریع در مکان را داده و ساختن را سرعت میبخشد .
ساموئول گونکالوس به روزنامه ی پرتغالی p3 گفت " با وجود همه ی اجزای کارخانه ، که امکان ساخت سریع را در چند روز میدهد و خیلی مطمئن و تحت شرایط کنترل شده  نصب میشوند ؛ مدل سازی اشکال و سایز ها امکان حمل آسان تر و موثر تر را میدهد و برنامه ها بر اساس سیستم گوموس اتفاق می افتند که با مجوز پیش رفته ، به خصوص از لحاظ در دسترس بودن ، مجوز گرفتن و حتی خانه سازی دائم .
گرچه خانه در مقیاسی طراحی شده تا نور طبیعی و جریان هوا داشته باشد ، هیچ پنجره ی اضافه ای در دو طرف این خانه ی کامل نیست و این افراد را نگران اتاق های تاریک میکند که فضا را بسته نشان میدهد . خانه گوموس به هر حال دارای دو دیوار شیشه ای در قسمت پشتی و مجموعه ای از نورگیر ها در سقف است که نور طبیعی را به قسمت های داخلی میرسانند . بر اساس گفته های p3 ؛از خانه های مقیاسی گوموس انتظار میرود تا قیمتشان از 55000 دلار شروع شود به اضافه ی مالیات برای مدل پایه .قیمت ها بسته به انتخاب مشتری در مورد ویژگی ها و خصوصیات گفته شده متفاوت هستند . خریداران هم میتوانند پنل های خورشیدی ، پوشش های بیرونی ، نقاشی ، زمین ، چارچوب پنجره و چیزهای ثابتی مثل آشپزخانه داشته باشند .

برچسب هاGomos Modular Home
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10