گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۵ مهر

در گزارش جدیدی از سوی مرکز مطالعات سیاست گذاری بریتانیا آمده است که بهبودی وضعیت بریتانیا از پاندمی کووید 19 بدون راه اندازی سریع شبکه 5G در خطر خواهد بود و خسارتی 41 میلیارد پوندی به این کشور وارد خواهد کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اجرای شبکه های باند پهن موبایل 5G از طریق اپراتورهای BT، Three UK، O2 و وودافون به تدریج درحل پیشروی بود که ناگهان چرخش رویکرد دولت و ممنوعیت خرید کیت های مخابراتی برای هسته و سایر بخش های شبکه های 5G از سوی غول مخابراتی چینی هواوی مطرح شد.
این تصمیم از 31 دسامبر 2020 اجرایی خواهد شد و اپراتورها تا سال 2027 نیز فرصت دارند تجهیزات هواوی را از شبکه های مخابراتی خود حذف و آنها را با تجهیزات وندورهای غیرچینی جایگزین کنند.
با چنین تصمیمی، الیور داودن، وزیر دیجیتال بریتانیا پیش بینی کرد که این کشور با تاخیر مضاعف دو تا سه ساله در راه اندازی شبکه های 5G مواجه خواهد شد و حدود دو میلیارد پوند هزینه به اپراتورها تحمیل خواهد کرد. این درحالی است که اپراتور BT تخمین زده بود هزینه تحمیل شده به این اپراتور به تنهایی 500 میلیون پوند خواهد بود.
ضمن اینکه تاخیرهای پیش آمده از نظر درآمدهای از دست رفته و منافع اقتصادی بسیار گسترده این فناوری برای بریتانیا، هزینه های پنهان دیگری را نیز به این کشور تحمیل کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه