تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

آزمایش های پزشکی دانشمندان دانشگاه مونترال، نتایج مهمی را برای آنان در بر داشته است. به گزارشی که در سایت رسمی این دانشکده منتشر شده، گجت ها تهدید بزرگی برای سلامتی کودکان هستند و به نظر می رسد سبب ایجاد اختلالات اصلی در خواب نوجوانان گردند.
به گفته این متخصصین، ساعت مفید خواب برای کودکان و نوجوانان هشت ساعت است. اما کسانی که در روز حداقل دو ساعت با تلفن صحبت کرده یا پیام کوتاه ارسال می کنند دچار اختلالات خواب شده و در طول شب چندین بار از خواب بیدار می شوند. همچنین این شرایط، خواب آلودگی فرد را در طول روز در پی خواهد داشت.
در این آزمایش، بیش از 1200 دانش آموز رده سنی 14 تا 16  سال حضور داشتند. محققان دریافتند که در اغلب موارد، نوجوانانی که وقت خود را با تلفن صحبت کردن یا در شبکه های اجتماعی می گذرانند، دچار اختلالات خواب و کاهش حافظه خواهند بود.
به گزارش Daily Mail، شواهدی از ارتباط بین کمیت و کیفیت خواب کودکان با زمان صرف شده برای بازی های ویدئویی و تماشای تلویزیون بدست آمده است. دانشمندان تاکید می کنند که کودکان برای رشد بهتر نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب می تواند منجر به افسردگی و مشکلات تمرکز در آموزش و همچنین افزایش وزن در کودکان و نوجوانان گردد. بنابراین، والدین باید زمانی که کودکان صرف بازی های رایانه ای می کنند را به صورت جدی کنترل کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه