گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن

یک گروه صنایع نیمه‌هادی از وزیر بازرگانی آمریکا خواست در سیاست کنترل صادرات به چین به دلیل مسایل امنیتی که از سوی دولت ترامپ تعیین شده بود، بازنگری کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، SEMI که نماینده سازندگان تجهیزات نیمه هادی و تولیدکنندگان دستگاه در سراسر جهان است، گفته است: قوانین یک طرفه دولت قبلی موجب شده هرگونه سود بالقوه تولیدکنندگان با گذشت زمان کاهش یابد که موجب آسیب به صنعت آمریکا می‌شود و صادرکنندگان آمریکایی را آسیب‌پذیر و در معرض جریمه خسران قرار داده است.
آجیت مانوکا، مدیر SEMI در نامه‌ای که به جیانا رایموندو، گزینه پیشنهادی برای وزارت بازرگانی آمریکا نوشته، گفته است: ایالات متحده باید بتواند با متحدان خود که شرکت‌های‌شان در بازار جهانی رقابت می‌کنند، همکاری کند.
او در نامه‌اش افزوده است: کنترل‌های چندجانبه که موردتوجه همه کشورهای مهم تولیدکننده هم باشد، زمینه‌های بازی برابر را فراهم می‌کند، حداکثر اثربخشی را ایجاد می‌کند و آسیب به امنیت ملی و رقابت اقتصادی ایالات متحده را به حداقل می‌رسامد.
در این نامه از سیاست‌های دولت ترامپ به دلیل تدوین و اجرای قوانینی بدون هیچ سیاست کلی مشخص و با حداقل نظرخواهی عمومی انتقاد شده و گفته شده است که این روند بسیار غیرمعمول منجر به عواقب ناخواسته‌ای شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه