امنیت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۵ مهر

به گزارش آی‌تی ایران، حملات گسترده‌ DDoS لایه ۷ با ظرفیتی معادل ۲۰ برابر میانگین حملات در سطح جهان، هفته‌ی گذشته به سایت ارزجو انجام شد که با بستر امنیت ابری ابر آروان بدون اختلال سرویس برطرف شد.
هفته‌ی گذشته برخی وب‌سایت‌های عرضه‌کننده‌ی ارز دیجیتال از جمله ارزجو، اول پرداخت و excoino با حملات بی‌سابقه‌ی سایبری و تهدید اخاذی مواجه شدند تا به‌ازای دریافت وجه، حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) به این وب‌سایت‌ها متوقف شود. از این بین، وب‌سایت ارزجو با شدیدترین حمله‌ مواجه شد و دو سایت دیگر با حجم پایین‌تر حمله روبه‌رو بودند.
به گفته‌ی حسین قاسمی؛ معمار امنیت ابر آروان، در شدیدترین بخش، این حملات به حدود یک میلیون اتصالِ باز و تعداد درخواست ۲۶ میلیون در دقیقه رسید. به‌طور معمول حجم این دست حملات در جهان ۲۰هزار درخواست (Request) در ثانیه است که در این مورد، حجم حمله بیش از ۴۰۰هزار درخواست در ثانیه بوده است.
ارزجو در روز چهارشنبه ۲۷ شهریور با آغاز این حملات و از دسترس خارج شدن وب‌سایت، با پشتیبانی ابر آروان روی سرویس شبکه‌ی توزیع محتوا (CDN) و امنیت ابری قرار گرفت. پس از سپری شدن دو روز نخست با شدیدترین حالت حملات، برای جلوگیری از حملاتِ دوباره، تا یک هفته مراقبت سامانه‌ی امنیت ابری ابر آروان ادامه پیدا کرد.
براساس اطلاعات سامانه‌ی ارزیابی حملات ابر آروان، تصویر ۱ ناهنجاری ناشی از سرریز شدن حملات به وب‌سایت ارزجو را در ساعات اولیه‌ی حمله نشان می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه