موبایل و تبلت
مریم طاهری۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۷ اسفند

از زمانی که شرکت اپل تکنولوژی 3D  Touch را در آیفون 6s  معرفی کرد مدت زیادی نمی گذرد و این فناوری در نسل جدید نیز پیشرفت هایی به خود دیده است. اما سوال این است که آیفون 8 مجهز به نمایشگر OLED چگونه با این تکنولوژی همراه خواهد شد.
کمپانی سامسونگ وظیفه تامین اکثر پنل های OLED موبایل سال آینده اپل را بر عهده گرفته و اکنون منابع کره ای از پاسخ دادن به پرسش فوق و ارائه نمونه اولیه آن در گلکسی اس 8 خبر می دهند.
به گزارش Investor کمپانی سامسونگ در جریان MWC 2017 که تقریباً دو هفته قبل برگزار شد، در رویدادی خصوصی و محرمانه، تکنولوژی مشابهی با 3D  Touch را به همکاران تجاری اش نمایش داده است.
بر این اساس مکانیزم سنجش فشار اختصاصی نمایشگرهای OLED برای نخستین بار در قسمت دکمه های ناوبری مجازی گلکسی اس 8 قرار خواهند داشت؛ اما برای تجربه تمام صفحه می بایست تا عرضه گلکسی نوت 8 منتظر ماند.
به این ترتیب که گزینه های بازگشت، هوم و مالتی تسک پنل 2:1 ابزار ناوبری نمایشگر پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به فشار حساس بوده و با تغییر میزان فشار منوهای مختلفی را نمایش داده و کاربردهای گوناگونی خواهد داشت.
گفتنی است در حال حاضر هوآوی مدعی است که در P9 Plus و چند مدل دیگر از تکنولوژی مشابهی در پنل های OLED به نام  Force Touch استفاده کرده که لازم به ذکر است این سیستم در واقع پیاده سازی غیراصولی همان تکنولوژی مورد استفاده ی اپل است.
گلکسی اس 8 در تاریخ  29  مارس در جریان رویدادی اختصاصی رونمایی شده و احتمالاً در نخستین روز آوریل روانه بازار خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه