تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد

دید خیابانی گوگل به آهستگی ولی مطمئنا در حال فتح سطوح زمین است ولی  اقیانوس ها که بیش از 70 درصد سیاره مان را تشکیل میدهند هنوز فتح نشده اند. در روز پنج شنبه گوگل این فاصله را اندکی کم کرد. آنهم به وسیله ی تصویر سازی و شبیه سازی از 40 مکان در دور دنیا که خیلی از آنها زیر آب هستند. همچنین: در دید و نمایش خیابانی گوگل راز های کوه اورست را جستجو کنید.
عکس ها و شبیه سازی ها با همکاری کاوش دریایی XL CATLIN ، دفتر مناطق دریایی ملی NOAA  و ائتلاف نگهداری و حفظ  چاگوس (chagos conservation trust)  جمع آوری شد. شامل طول زیر آب از بالی ، باهاماس، جزیره ی بزرگ بریر ، آروبا ، فلوریدا کیز و مکان های  دیگر است. به علاوه ی تصاویر جزایر از سائومای آمریکایی ، جزایر چاگوس و جزایر سولومون. زمانش با روز جهانی اقیانوس مطابق است که در هشتم ژوئن جشن گرفته میشود.
ما احتمالا نمیتوانیم هر چیزی را که به لیست اضافه میشود را اینجا بنویسیم . با هر کلیک شما به گوشه ای از اقیانوس میروید. در زمان جستجو ما به دلفین ها، وال های گوژپشت و لاکپشت های بزرگ برخوردیم.
این پروژه به هر حال درباره ی فراهم کردن راهی برای شنای مجازی در اعماق اقیانوس هاست. گوگل ادعا میکند که این تصاویر ثبت های دیجیتالی این مناطق هستند که در محدوده ی gps  اند و میتوانند مورد نظارت قرار گیرند و در طول زمان تغییر کنند. در یک نمونه شما میتوانید ببینید که چگونه یک جزیره در ساموئا آرچیپلاگو ی آمریکا در طول یک سال تغییر کرده است.  در سال 2013 شرکت ,پروژه ی دید خیابانی اقیانوس ها را شروع کرد (street vire oceans) . که چشم انداز هایی زیر آبی و وسیع از سواحل مرجانی را برای اولین بار اضافه کرد. در سال 2014 گوگل شبیه سازی دیگری از مناطق زیرآبی جدید اضافه کرد. مثل ایزلا موجرز و کنکان در مناطق جنوبی مکزیکو.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل به شما این امکان را میدهد تا عشقتان را در نقشه ی دنیا پخش کنید