ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر

رئیس سازمان فضایی ایران از تدوین برنامه‌ی ۱۰ ساله حوزه‌ی فضایی کشور و تصویب آن در شورای عالی فضایی جهت پیشگیری از موازی کاری در این حوزه خبر داد.
مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس جدید سازمان فضایی ایران در نخستین جلسه‌ی شورای مدیران این سازمان گفت: ایجاد بستر مناسب برای توسعه‌ی فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه‌ی فضایی و توسعه و گسترش اقتصاد فضایی از اولویت‌های سازمان فضایی خواهد بود.
وی با تاکید بر ظرفیت بالای علمی کشور در بخش فضایی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی افزود: باید از ظرفیت علمی بخش دانشگاهی در توسعه‌ی حوزه‌ی فضایی کشور استفاده مناسب انجام شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور موثر در حوزه‌ی بین‌المللی را یکی دیگر از اهداف سازمان فضایی ایران در دوران جدید دانست.
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اطلاعات و دیتاهای تولید شده در سازمان فضایی ایران، باید در خدمت توسعه‌ی شاخص‌های اقتصادی کشور از جمله کشاورزی باشد و بستری فراهم شود تا این اطلاعات در اختیار بخش خصوصی جهت تولید ثروت قرار گیرد.
براری تدوین برنامه‌ی ۱۰ ساله‌ی حوزه‌ی فضایی کشور و تصویب آن در شورای عالی فضایی جهت پیشگیری از موازی کاری در این حوزه را از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های خود عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه