ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ اسفند

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در مراسم افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی(EMC) این پژوهشگاه با اشاره به ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی در حوزه تحقیقات فضایی، گفت: آزمایشگاه تخصصی یکی از ملزومات اساسی برای ایفای ماموریت اصلی پژوهشگاه فضایی است.
وی افزود: با طراحی و توسعه آزمایشگاه EMC گامی مهم برای رفع نیازهای ضروری فعالیت‌های فضایی کشور برداشته شده است.
صمیمی با اشاره به انجام و اتمام این پروژه در ایام تحریم، تاکید کرد: با تمام مشکلات ارزی و تامین تجهیزات، با پیگیری وزیر ارتباطات و تلاش متخصصان پژوهشگاه فضایی این پروژه به بهره‌برداری رسید.
وی از رونمایی دو محصول جدید پژوهشگاه فضایی همزمان با راه‌اندازی آزمایشگاه EMC خبر داد و افزود: نخستین سامانه رادیوتلسکوپ به کارفرمایی شرکت نوسازی عباس‌آباد و برای ارائه خدمت آموزشی و سرویس‌های نجوم رادیویی است.
رییس پژوهشگاه فضایی ایران به طراحی سامانه شبیه‌ساز نرم‌افزاری ماهواره به عنوان یکی دیگر از محصولات جدید این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این سامانه برای طراحی ماهواره‌ها کاربرد دارد و برای بازیگران فضایی کشور دارای کاربرد بسیار است.
وی با اشاره به رویکرد جوانگرایی در پژوهشگاه فضایی، این محصولات و افتتاح آزمایشگاه را محصول فعالیت‌های این جوانان عنوان کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه