تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ خرداد

رفتن به مطب دکتر کار طاقت فرسا و کسل کننده ایست ولی حداقل ما میتوانیم برویم. برای میلیون ها نفر از مردم بدست آوردن مراقبت های پزشکی آسان نیست.ولی  بخش هایی از دنیا هستند ( حتی در آمریکا) که این مراقبت ها برای اکثریت مردم بسیار مهم است و دکتر هایی که برای خدمت به یک منطقه گماشته میشوند دارای امکانات کافی نیستند. در سمت دیگر طیف نمونه هایی هستند که در آن دکتر ها باید به بالین بیمار بروند  و فرقی نمیکند که چقدر امکانات داشته باشد ، آنها نمیخواهند مجبور باشند که آن همه وسایل را با خود حمل کنند و حالا دیگر مجبور نیستند. D-EYE یک وسیله ی تصویر شبکییه کمی بزرگتر از آن انگشت شما که به گوشی هوشمند میچسبد تا عکسهای واضح و ویدئو هایی از درون چشم بگیرد.
این دستگاه طراحی شده توسط متخصص چشم ، آدرئا روسو است و شرکت توسعه ی تکنولوژِی si14 SpA ، D-EYE یک وسیله ی معاینه ی چشم کوچک است که طراحی شده تا این آمار ناراحت کننده ی سازمان سلامت جهانی را تغییر دهد : درواقع از همه ی نقاط دنیا مردم به اختلالات بینایی دچارند و 80 درصد این مردم میتوانند از ابتلا جلوگیری کرده یا توسط دسترسی به آزمایشات و مراقبت ها مداوا شوند.
D-EYE بر روی فریمی که دور گوشی است نصب میشود و به برنامه ی کاربردی که همراه گوشی هوشمند است متصل میشود. جایی که دکتر ها میتوانند دستگاه را کنترل کرده و فایل های بیمار را مرور کنند. یک دستگاه راحت و آسان. وقتی که وصل میشود، D-EYE تا 8-5 درجه به شبکیه ی چشم از میان مردمک غیر گشاد دید دارد و اگر آن را به نزدیک ترین حد به چشمانتان نزدیک کنید تا 20 درجه  و بیشتر هم میشود. آنجا میتواند تصویری واضح از شبکیه ، نقطه ی کور ، روزنه و قطب پشتی یا به اصطلاح عامیانه ، داخل تخم چشم را نشان دهد. بر خلاف یک وسیله ی معاینه ی چشم متوسط ، D-EYE همه ی تصاویر را در سطحی بزرگ بر روی صفحه ی موبابل دکتر نشان میدهد و همینطور همه ی معاینه را ضبط میکند تا بتوان بعدا باز هم به آن نگاه کرد.
و البته اگر دستهای ثابتی داشته باشید کمک میکند. این وسیله با استفاده از LED تلفن همراه هوشمند و دوربین و وسیله ای نور افکن کار میکند.با استفاده از فوکوس خودکار تلفن همراه هوشمند ؛ D-EYE میتواند بین -10D  نزدیک بینی تا +10D  دوربینی تغییر کند. این دستگاه و برنامه ی کاربردی اش تنها برای iphone  های جدیدتر و سامسونگ گلکسی اند چون به سطحی در آن ابعاد نیاز دارند. دوربین ها حدود 445 دلار اند در حالیکه برنامه ی کاربردی اش مجانی است. شرکت D-EYE  بعدا در همین سال قصد دارد سرویسی را برای متخصصان پزشکی معرفی کند که بتوانند عکس های پزشکی را ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارند . چیزی که فرستادن ایکس ری ها یا مثلا عکس هایی از درون چشم شما را به یک دکتر دیگر آسان میکند.
در کنار طراحی و تولید وسایل آزمایش و برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) هایشان ؛ کمپانی D-EYE همچنین دستگاه هایی مانند سیستم a service  برنامه های کاربرد نگه داری پزشکی ارائه میدهند. تم کلی کار آنها کمک کردن به ما در روند زندگی و کارمان است. و تکنولوژِی جدید این کار را آسان تر و ارزان تر میکند. اگر میخواهید D-EYE را خودتان ببینید، شرکت آن را در کنفرانس انجمن اپتمتریک ( وابسته به میزان دید و عینک سازی ) آمریکا در 25 تا 27 ژوئن در سیاتل ببینید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

انتخاب نام شیرینی برای نسخه جدید اندروید گوگل