تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۱ ارديبهشت


به نقل از خبرگزاری لندن، نیسان، روز دوشنبه از دستگاه جدیدی با ذخیره انرژی خانگی که از باتری‌های بازیافت‌شده خودروهای الکتریکی لیف ساخته می‌شود، خبر داد.
تولید سیستم ایکس استوریج که نیسان طی مراسمی در شرق لندن از آن پرده برداشت، با همکاری شرکت مدیریت انرژی ایتون صورت می‌گیرد و رقیبی برای سیستم تأمین برق پاوروال شرکت تسلا محسوب می‌شود.
این محصول از 12 ماژول باتری لیف شرکت نیسان تغذیه می‌کند و می‌توان آن را به برق شهری متصل نمود. برای شارژ آن می‌توان از انرژی تجدیدپذیر، به عنوان مثال، صفحات خورشیدی استفاده کرد و یا اینکه در ساعات پایانی شب که مصرف برق هزینه کمتری دربردارد، آن را شارژ کرد. بدین ترتیب، با آزاد کردن انرژی در ساعاتی که هزینه مصرف برق بیشتر است، برق منازل را تأمین می‌کند. شرکت نیسان می‌گوید، این امکان برای مشتری وجود دارد که انرژی ذخیره‌شده را به فروش بگذارد.
باتری ایکس استوریج، از طرف شرکت نیسان با عنوان " پیشگام در ایجاد یک واحد ذخیره انرژی ادغام‌شده برای خانه‌دارها" معرفی می‌شود. این دستگاه توسط افرادی متخصص نصب می‌شود و با اتصال به یکی از اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند، مصرف‌کننده را قادر می‌سازد تا به صورت دستی منابع انرژی را تبدیل کند.
ایکس استوریج از اوایل سپتامبر با قیمت 200,3 پوند معادل 4600 دلار در سراسر انگلستان موجود خواهد بود. هنوز برنامه‌ای جهت عرضه این سیستم در ایالت متحده آمریکا پیش‌بینی نشده است.
اگرچه قیمت آن در مقایسه با پاوروال تسلا بالاتر است، اما شرکت نیسان می‌گوید همه چیز اعم از مبدل‌ها، نصب و راه‌اندازی آن در قیمت تمام‌شده لحاظ می‌شود که از این نظر در مجموع نسبت به پاوروال ارزان‌تر خواهد بود.
سیریل بریسون، معاون بازاریابی شرکت الکتریکی ایتون در سطح منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا می‌گوید، " سیستم ما به طور کامل به انضمام کابل‌کشی و نصب توسط نیرویی متخصص و حرفه‌ای با قیمت پایه 4000 یورو و توان اسمی 2¬,4 کیلووات‌ساعت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد." (پاوروال به اندازه 4,6 کیلووات‌ساعت ظرفیت ذخیره انرژی فراهم می‌کند).
او ادامه می‌دهد، " سیاست ما بر مبنای پیشگیری از هزینه‌های اضافی احتمالی و دست‌یابی به قیمتی به مراتب پایین‌تر از سایر کالاهای مشابه شکل می‌گیرد."
اکنون دستگاه ایکس استوریج در راه ورود به بازار است.
نیسان و ایتون پیش‌بینی می‌کنند طی 5 سال اول، 100 هزار نمونه از این محصول وارد بازار شود.
این خودروساز، همچنین در مراسم روز سه‌شنبه از پایگاه سوخت شرکت خود در آینده پرده‌برداری کرد، با یک نگاه مفهومی چگونگی برق‌رسانی به منازل و ادارات توسط باتری‌های ایکس استوریج و وسایل نقلیه لیف را تحلیل کرد و در پایان به بازگرداندن انرژی به شبکه در آینده‌ای نه چندان دور اشاره نمود.

برچسب هاPowerwallNissan
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ربات دستیار در ISS تا سال 2020