ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت

امیر محمدرضایی بازی‌ساز و نماینده بازی‌سازان معتقد است مهم‌ترین اتفاق در سال ۹۷ در حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی، راه‌اندازی ساختار همگرا بوده است.
محمدرضایی درباره مهم‌ترین اتفاقات سال ۱۳۹۷ گفت: مهم‌ترین اتفاق در سال ۹۷ از نظر من ثبت نام ساختار همگرا بود که همزمان امید و ناامیدی را بین بازی‌سازها تولید کرد و تا انتهای سال به طول انجامید. حمله نماینده مجلس به بازی‌های ایرانی به تشویق بعضی از همکاران بازی‌ساز هم از نقاط تاریک پارسال بود.
این بازی‌ساز کشورمان درباره مشکلات و مسایل حوزه بازی‌سازی گفت: تیم‌های کوچک بازی‌سازی که در همه دنیا بیشتر مورد حمایت‌های مالی و اعتباری دولت‌ها قرار می‌گیرند، در کشورمان به خاطر مشکلات اقتصادی در تولید محصولات و صادرات، روز به روز عرصه را به شرکت‌های بزرگ که همیشه مورد حمایت دولتی قرار دارند می‌بازند. چون نه هیچ‌وقت از آنها درباره مشکلات‌شان سوال می‌شود و نه رانتی در رساندن مشکلاتشان به گوش مسوولان دارند.
محمدرضایی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ، هم به وضوح تخلف می‌کنند و هم قانون را به نفع خود عوض می‌کنند و هم حمایت چندجانبه می‌شوند.
وی با بیان این که منطق همیشگی این است که شرکت‌های بزرگ می‌توانند حمایت شوند چون امکانات مورد نیاز را دارند و شرکت‌های کوچک نباید حمایت شوند چون شایستگی ندارند .
ادامه داد: وقتی به یک شرکت بزرگ کمک شود، می‌گویند که  نباید پس از چندسال سوال شود که این کمک ها چه شد چون افراد زیادی بیکار می‌شوند. اما برای دادن یک لپ‌تاپ به شرکت کوچک باید پلمب آن باز شود تا مبادا برای وجود مشکلات اقتصادی فروخته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه