گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، شرکت مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت سرویس بلاکچِین-به‌عنوان-خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری Azure را تعطیل کند و از کاربران بخواهد تا داده‌های خود را به گزینه‌های دیگر انتقال دهند.
بر اساس مطلبی که روز گذشته در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شد، غول نرم افزاری جهان بی‌سر و صدا تصمیم به تعطیلی این سرویس گرفت و به کاربران خود فرصت داد تا تاریخ 10 سپتامبر تمام داده‌های خود را از این سرویس خارج کنند. در این میان پشتیبانی از استقرار جدید یا در اختیار گرفتن اعضای جدید برای این سرویس هم غیرممکن شد.
هنوز هیچ دلیلی برای اعمال این تصمیم اعلام نشده و مایکروسافت به تلاش خبرنگاران برای توضیحات بیشتر پاسخ نداده است.
سرویس Quorum Blockchain شرکت بروکلین و سرویس Ethereum شرکت ConsenSys که زیر نظر کمپانی توسعه دهنده JPMorgan ارائه می‌شود از جمله گزینه‌های جایگزین معرفی شده است.
سرویس Azure بلاکچِین که نخستین بار سال 2015 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد به عنوان «جعبه ماسه‌ای» مورد استفاده قرار می‌گرفت که به سازمان‌ها امکان می‌داد تعامل با فناوری‌ها و خدمات مختلف بلاکچین، از قراردادهای هوشمند گرفته تا گزارش‌های مالیاتی را آسان‌تر مدیریت کنند.
این سرویس یک جعبه ابزار برای مشتریان سازمانی Azure ارائه می‌کرد و خود را به عنوان «بازار بلاکچِین مجاز» معرفی می‌کرد تا راهکارهای کارآمد را در اختیار کسب‌وکارهای صنعتی قرار دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه