تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲ مرداد

یکی از مشکلات اصلی انسان‌ها بر روی کره‌ی زمین، تولید زباله و انبوهی از آن‌ها است که اکثراً به‌ صورت تفکیک نشده در سراسر جهان رها می‌شود. یکی از روش‌های کنونی برای تفکیک زباله‌ها، استفاده از سطل‌های رنگی مخصوص با نشان ماده‌ی دور ریختی است که می‌تواند به امر بازیافت کمک شایانی نماید. حالا توسعه‌دهندگان با طراحی سطل هوشمند Oscar، به کار جداسازی زباله‌های خانگی کمک کرده‌اند.
سطل هوشمند Oscar، با استفاده از عملکرد هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. سیستم سطل به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده است که درب سطل به هنگام نزدیک شدن دست به سمت آن باز می‌شود. در محفظه‌ی سیستم دوربین‌هایی وجود دارد که ضایعات را اسکن می‌کنند و آن‌ها را به دو نوع قابل بازیافت یا غیرقابل بازیافت دسته‌بندی می‌کنند. سیستم شناسایی به‌ صورت کاملاً حرفه‌ای آموزش داده‌ شده است البته گاهی اوقات نیاز است نوع دسته‌بندی برخی از مواد جدید را به حافظه‌ی سطل اضافه کرد که با گذشت زمان، عملکرد آن بهتر و بهتر کار خواهد کرد.
بدنه‌ی مخزن برای حمایت از ایدئولوژی پروژه، از کارتن بازیافت شده ساخته‌ شده است. در داخل این سطل دو مخزن وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به‌ صورت دوره‌ای تمیز کرد. البته نمونه‌ی اول سطل طراحی‌ شده برای استفاده‌ی خانگی مناسب نیست و بیشتر برای فضاهای عمومی مانند پارک‌ها یا مغازه‌ها مناسب است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه