موبایل و تبلت
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

آیا باید با کابل ها خداحافظی کنیم؟
محققین دانشگاه واشنگتن از آزمایش شارژر wifi با موفقیت بیرون آمدند. با افزایش روز افزون وسائل ریز و درشت الکترونیکی در زندگی ما و استفاده دائمی از اینترنت وجود یک کابل برق در همه جا نیاز ضروری محسوب میشود.
همچنین، اینترنت برای همه چی، همه آنچه نیاز به دانستن دارید تنها در 2 دقیقه.
در گزارش اخیر جزئیات کار محققان درباره مجهز کردن دستگاه ها به یک سنسور برای دریافت سیگنال های wifi از یک روتور و تبدیل آنها به برق مستقیم DC آمده است. تیم میخواست که این کار با استفاده از زیرساخت های قبلی موجود از wifi صورت بگیرد. بنابراین از روتور خارج از محفظه ASUS  و یک نرم افزار  به روز شده استفاده کردند تا آن را علاوه بر wifi تبدیل به یک روتور wifi معمولی نیز بکنند. باتری های قابل شارژ با سنسور سفارشی تیم که از فاصله 28 فوت قابل شارژ است به همراه یک دوربین که از فاصله 17 فوت دور تر از روتور کار میکند و یک سنسور دما که به فاصله 20 فوت از روتور کار میکند نصب شده است. برای اطمینان تعداد زیادی وجود دارد اما محدودیتی از طرف کمیسیون ارتباطات فدرال برای قدرت خروجی روتور وجود دارد که نباید بیشتر از 1 وات باشد. برای مثال شارژر آیفون،5 وات و مک بوک 45 وات نیاز دارد. بنابراین اگر آنها بخواهند که این وسیله برای تکنولوژی امروزی مفید و ارزشمند باشد باید تغییراتی در این مورد اعمال کنند. در حال حاضر پژوهشگران روتور اصلاح شده خود را در 6 خانه در اطراف سیاتل نصب کرده اند و در حال کار با تولیدکنندگان سخت افزار و یک شرکت راه اندازی برای آوردن این تکنولوژی به جریان اصلی هستند. این تکنولوژی در حال حاضر قابل استفاده گسترده عموم نیست اما این را وعده داده است.


شارژرهای بیسیم موجود جالب اند اما واقعا کارامد و مفید نیستند .علاوه بر دست و پاگیر و جاگیر بودن به اندازه کافی ولتاژ القا نمیکنند و به دستگاه فشار می آورند. این تنها راه حل شارژر های بی سیم است که بهتر از سیم هاست و انتظار میرود که از تمام انواع انرژی اطراف ما میتواتند استفاده کند.

برچسب هاWifiWireless charging
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه متوجه بشویم کسی از اینترنت ما استفاده میکند