امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ آذر

سرویس آموزش آنلاین  Lynda.com که سابقا توسط LinkedIn خریداری شده بود و در حال حاضر رسما به مالکیت Microsoft درآمده است، ایمیلی را به برخی از کاربران خود ارسال نمود تا آن‌ها را از نفوذ در پایگاه داده‌‌ی خود که شامل اطلاعات تماس و دوره‌های آموزشی است، آگاه سازد.
همانطور که می‌دانید، Lynda در سال ۱۹۹۵ توسط لیندا وینمن و بروس هیون تاسیس شد. وب‌سایت مذکور، منبع آموزش آنلاین برای بسیاری از مباحث از جمله، طراحی، عکاسی، فیلم‌برداری، فوتوشاپ، HTML ،CSS و ده‌ها موضوع دیگر است.
امروز شرکت مذکور، در مجموع به حدود ۹/۵ میلیون کاربری که کلمه‌ی عبورشان مشمول این تعرض نمی‌شد نیز، ایمیل ارسال نمود. شایان ذکر است، درصد کمی از کاربران، کمتر از ۵۵۰۰۰ نفر وجود دارند که به کلمه عبورشان در پایگاه داده تعرض شده که منجر به تنظیم مجدد رمز عبورشان گردیده و به آنها اطلاع‌ رسانی نموده است. البته رمزها به طور پنهانی رمز‌نویسی و ترکیب شده‌ و هیچ اطلاعاتی از کارت اعتباری در آن‌ها گنجانده نشده است.
این در حالی است که حادثه‌ی مذکور چند روز پس از هکِ داده‌های بیش از ۱ میلیارد حساب کاربری سرویس Yahoo روی داده است، اما سخنگوی LinkedIn اشاره کرد، دو حادثه اخیر هیچگونه ارتباطی به یکدیگر ندارند.

برچسب هاLinkedInLynda
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هکر سایت LinkedIn توسط پلیس فدرال دستگیر شد