تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ خرداد

دین کامِن، طراح صندلی چرخدار سِگوِی (Segway)، این روزها با شرکت تویوتا در حال همکاری برای طراحی مجدد یکی دیگر از وسایل نقلیه شگفت انگیز خود می باشد: iBot
iBot در اواخر دهه نود به عنوان یک صندلی چرخدار نوین برای معلولان طراحی شد تا با آن بتوانند از پله ها بالا بروند، خود را تا ارتفاع یک فرد ایستاده بالا بکشند و در فضای باز به سرعت پیش بروند. با این حال، هزینه 25 هزاردلاری این دستگاه ها جلوی محبوبیت شان را گرفت و تولید و توسعه آن ها در سال 2009 رسماً به پایان رسید.

حالا، در خبری که تویوتا روی وبسایت خود منتشر کرده، این کمپانی بزرگ خودروسازی قرار است با دین کامن برای ساخت نسل جدیدی از iBotها همکاری کند. در ویدیویی که به همراه خبر منتشر شده، کامن یکی از این دستگاه ها را میراند و از مزیت های این دستگاه سخن می گوید.

اسامه ناگاتا، یکی از مدیران ارشد تویوتا در آمریکا در این باره اظهار داشته است: " کمپانی ما بر توانایی حمل و نقل برای تمام افراد متمرکز است. ما بر اهمیت کمک به افراد سالخورده و افراد با نیاز خاص در جهت زندگی بهتر و حضور موثر آن ها در جامعه آگاه هستیم."

هنوز هیچ قیمت و نیز تاریخ عرضه ای برای محصول جدید اعلام نشده است. با توجه به خاطره ای که افراد از نسل قدیم این دستگاه دارند، احتمالاً خریداران انتظار قیمت مناسب تری را داشته باشند.

برچسب هاiBotSEGWAY
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

موتوپوگو فرزند نامشروع یک رانک و یک یکچرخه