موبایل و تبلت
مریم طاهری۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۲ اسفند

با اینکه شرکت چینی میزو در کنگره جهانی موبایل 2017 بارسلون محصول جدیدی برای رونمایی نداشت اما دست خالی خالی هم نبوده  و  شارژ سریع میزو موسوم به سوپر ام شارژ (Super mCharge) را معرفی کرد. این تکنولوژی می‌ تواند در مدت زمان کوتاهی بیشتر از نصف ظرفیت باتری دستگاه را شارژ کند.
چینی‌ ها رقابت تنگاتنگی برای نوآوری در زمینه سرعت شارژ باتری ‌های موبایل دارند و تلاش می ‌کنند در کمترین زمان، درصد زیادی از باتری را پر از انرژی کنند. فناوری شارژ سریع میزو جریان برق را با ولتاژ بسیار بالایی وارد دستگاه می‌کند؛ یعنی چیزی حدود 11 ولت بر 5 آمپر که تا 55 وات انرژی برای باتری فراهم می‌آورد. پیش از این رکورد سریع‌ترین شارژر دنیا متعلق به کمپانی اوپو و فناوری شارژ سریع VOOC آن بود که تنها 25 وات انرژی در اختیار دستگاه قرار می‌داد .
حجم زیاد نیروی برق ورودی به دستگاه سبب آسیب به درگاه USB معمولی و همچنین مدارهای داخلی دستگاه می‌شود. خوشبختانه مهندسان چینی در فناوری شارژ سریع میزو فکر همه چیز را کرده‌اند و درگاه USB جدیدی برای موبایل  در نظر گرفته‌اند که تا 10 هزاربار می تواند به شارژر متصل شود و در مقابل افزایش ناگهانی ولتاژ تا 20 ولت بر 8 آمپر مقاوم است.
فناوری شارژ سریع میزو همانند سایر تکنولوژی‌ های مشابه سبب کاهش ظرفیت باتری دستگاه می‌شود. این مشکل در حال حاضر قابل حل نیست اما می‌توان سرعت رخ دادن آن را تا حدود زیادی به تاخیر انداخت. میزو نیز در سوپر ام شارژ توانسته 80 درصد از ظرفیت باتری را پس از دو سال حفظ کند.
یکی دیگر از مشکلات  میزو و رقیبان  آن افزایش غیرطبیعی دمای دستگاه است که گاهی اوقات باعث کاهش سرعت محسوس در عملکرد گوشی می‌شود. اما خوشبختانه تکنولوژی جدید چینی ها موجب افزایش نسبتا کم دمای دستگاه می‌شود و نهایتا درجه حرارت آن را به 39 درجه سانتی گراد می‌رساند.
همانطور که در تصویر دیده می‌شود، ابعاد آداپتور شارژر مخصوص میزو بسیار بزرگ است و حتی ابعادی بزرگتر از شارژرهای لپ تاپ‌ دارد؛ با این وجود تکنولوژی به کار رفته در آن به قدری مهم و کلیدی است که مشکل ابعاد بزرگ آن را ناچیز می نماید. بدترین قسمت تکنولوژی جدید میزو، زمان عرضه آن به بازار است و باید حداقل یک تا دو سال برای کار با فناوری سوپر ام شارژ منتظر باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه