گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

آیا بازار جهانی همچنان فضا برای یک دستیار صوتی دیگر دارد؟ هواوی که این طور فکر می‌کند. Richard Yu، مدیرعامل گروه کسب‌وکار مصرف‌کننده‌ی این شرکت به CNBC گفت: «هواوی قصد عرضه‌ی جهانی پلتفرم صدا برای اسپیکرها و گوشی‌های هوشمند را دارد.»
این دومین دستیار صوتی هواوی پس از Xiaoyi است، تنها عرضه‌ی چینی که از طریق ترکیب اسپیکر/هات‌اسپات بدون سیم هوشمند  - AI Cube – در دسترس است.
Yu اعلام نکرد دستیار آینده از چه زبانی استفاده می‌کند یا چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد، اما به فرض رسیدن آن، احتمالا شامل تکنولوژی متعادل‌کننده‌ی اختصاصی هواوی است که برای بهبود صدا از آن استفاده می‌کنند. AI Cube و اسپیکر هوش مصنوعی هواوی، هر دو با یک سری از ویژگی‌ها شامل باس مجازی، متعادل‌سازی فاز خطی، و کنترل افزایش سازگاری فروخته می‌شوند.
جدای از این‌ها، پلتفرم صدای هواوی نبرد سختی با پیشگامان این بازار چون Alexa و Google Assistant خواهند داشت. بر اساس گزارش جدیدی ازCanalys، آمازون، گوگل، علی‌بابا، و شیائومی هر کدام به ترتیب ۳۱.۹، ۲۹.۸، ۱۱.۱، و ۹.۷ درصد سهم بازار اسپیکرهای هوشمند را دارند. در همین حال، ماه گذشته  Baidu هم پلتفرم پردازش زبان طبیعی خود با عنوان DuerOS را معرفی کرد که هم‌اکنون بر روی بیش از ۱۵۰ میلیون دیوایس نصب است و بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه