تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

اگر بخواهیم فیلم ها و سریال ها را باور کنیم پس باز کردن یک قفل معمولی به آسانی فرو کردن یک شی تیز در سوراخ کلید است ، سپس با فکر چند ثانیه تکانش دادن و بعد باز کردن در با یک لبخند حیله گرانه . در حالیکه قفل هایی با امنیتی بیشتر وجود دارند که باز کردنشان خیلی سخت تر است، آنها هم معمولا خیلی گران هستند . به همین دلیل است که مخترع کانادایی رایان باولی قفل باولی را ساخت - گفته میشود که این قفل ضد ابزار نوک تیز است و با این حال برای افراد سطح متوسط نیز قابل خریداری است . در یک سیستم معمولی ، سر کلید وارد قفل میشود و وقتی شد قسمت بریدگیهایش ( قسمت های نامساوی دو طرفش ) پین ها را بالا میدهند . وقتی کاملا وارد شد ، همه ی پین ها بالا رفته تا در یک خط مساوی قرار گیرند و به سیلندر قفل اجازه ی باز شدن میدهند . مشکل چنین سیستم هایی این است که یک وسیله ی نوک تیز هم میتواند به راحتی وارد قفل شود ، سپس استفاده میشود تا پین ها را بالا دهد . در قفل باولی این کلید در هنگام وارد شدن در سوراخ کلید, پین ها را درگیر نمیکند .
باولی به ما توضیح داد " کلید باید اول وارد شود و 180 درجه به سمت بالا بچرخد ، جایی که پین ها هستند . در همین زمان شیار بریدگی در کلید به کلید این امکان را میدهد که در داخل دور پوشش داخلی بگردد . زمانی که کلید به سمت بالای قفل چرخید کمی دور تر رانده  میشود . این کار هم شبیه قفل های نرمال است که در آنها پین ها به سمت جایگاه درستشان در بریدگی های کلید فرستاده میشوند و در صف شکاف ها هستند و سیلندر میتواند چرخیده شود . "  او همچنین به ما گفت که این قفل به شدت نسبت به دزدی مقاوم است . تقریبا چون چنین فرایندی نمیتواند با همان ابزار دزدی انجام شود و دیگر اینکه پین های قفل باید در سمت مخالف هل داده شدنشان قرار بگیرند .
اگر علاقه مند هستید رایان در حال حاضر در حال جمع آوری سرمایه برای قفلش در کیک استارتر است . با بیعانه ی 139 دلار کانادا (104 آمریکا ) اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود شما میتوانید یک بسته شامل یک قفل و 4 کلید داشته باشید .

برچسب هاLocklow priceSecurity
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دادگاه آمریکا طبق بیانه ای به کمپانی اپل دستور داد تلفن همراه فرد مسلح در عملیات تروریستی را رمزگشایی کند