تکنولوژی
زهیر معصومیان۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

قبل از اینکه بتوانید یاد بگیرید راه بروید باید چهاردست‌وپا رفتن را یاد بگیرید، بر اساس همین منطق، طبق گفته‌ی موسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) قبل از اینکه خودروهای بدون‌راننده داشته باشید، باید ماشین‌های گلف خودکار را راه بیاندازید.
MIT و موسسه‌ی تحقیقات ملی سنگاپور – همراه هم نامیده می‌شوند SMART – به گزارش اخبار MIT برای ساخت یک ماشین گلف خودکار همکاری کرده‌اند. ماشین‌های گلف در یک پارک عمومی بزرگ در سنگاپور طی 6 روز مورد آزمایش قرار گرفتند.
SMART همچنین برنامه‌ای ساخته تا مسافران بتوانند از یکی از  10 ایستگاه موجود در جزیره (سنگاپور) را مشخص کرده و این وسایل نقلیه به سمت آنجا حرکت کند و خواسته‌ی مشتری را انجام دهد.


برخلاف خودروهای بدون راننده‌ی گوگل، هدف ایجاد ماشین‌های گلف توسط SMART ساده‌‌کردن هرچه بیشتر فناوری بوده‌است. برای مثال، این وسیله از لیزرهای مسافت‌یاب در سنسورها استفاده کرده که در نقاط مختلف تعبیه شده اند. محققان گفته‌اند که یک سیستم ساده‌تر انرژی کمتری برای محاسبات و رسیدن به نتایج مطمئن لازم دارد. همینطور احتمال تداخل سنسورها را کاهش می‌دهد. زیرا زمانی‌که یک سنسور یک شئ‌ را تشخیص می‌دهد و سنسور دیگر چیز دیگری، سیستم ممکن است به هم بریزد.
با کمک سنسورها محققان یک سپر مجازی متحرک ساخته‌اند که شبیه به یک استوانه به دور ماشین گلف کشیده‌شده‌است. هر زمان که یک شئ به این استوانه وارد شود، گلف هرکاری که لازم است انجام می‌دهد تا آن را به بیرون از سپر مجازی خود هدایت کند.
در طی این 6 روز آزمایش، حوادث بد خیلی کمی رخ داد. فقط یک ماشین گلف بود که به خاطر یک بزمجه‌ی بزرگ بر سر راهش، کمی نامتعادل شد.
پروفسور MIT، دانیلا راس (Daniela Rus) گفت : " بازی از کی بپرسم؟ جای خود را به بازی توقف و حرکت داده‌بود." (دیگر لازم نبود کسی بگوید ماشین باید چه کار کند، و خودش کنترل لازم را داشت.)
محققان در حال توضیح چند برنامه‌ی کاربردی از ماشین‌های بدون راننده بودند که می‌توانند اولین سنگ بنا برای خودروهای خودکار باشند. فکر کلی SMART خیلی شبیه به ایده‌ی مشهور تعویض مفهوم خودروهای اجاره‌ای با مفهوم مالکیت خودرو است و خودروها ازین پس خودشان رانندگی خواهندکرد، و دیگر نیازی به راننده نخواهد بود. این کار دقیقا مانند صدا زدن یک خودرو از Uber (شرکت حمل و نقل) است، تنها با این تفاوت که خودروی Uber را یک ربات براند.
یک سیستم ساده‌تر مشابه با سیستمی که در اینجا استفاده شده است، به دلایل زیادی جذاب به نظر می‌رسد، اما باید دید که این سیستم‌ها با خودروها می‌توانند سازگار باشند یا خیر. ماشین‌های کوچک گلف که با سرعت 24کیلومتر در یک زمین گلف حرکت می‌کند یک مسئله است و حرکت خودروها با سرعت بالاتر یک مسئله‌ی دیگر.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گسترش خودروهای هدایت‌خودکار تا سال ۲۰۲۰