نرم افزار
مصطفی طبری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد

سیستم عامل ویندوز سالهاست مورد هدف تهدیدات مختلف مانند هک، بدافزارها، ویروس ها و غیره قرار می گیرد و این احساس را در کاربران ایجاد می کند که مایکروسافت به مسائل امنیتی این سیستم عامل توجه چندانی ندارد. اما باتوجه به اینکه ویندوز محبوب ترین سیستم عامل جهان است، این انتظار هم می رود که بیشترین حملات را نیز نسبت به سایر سیستم عامل ها دریافت کند.
اما مایکروسافت در تبلیغ ویدیویی جدید خود ادعا کرده که ویندوز 10 امن ترین ویندوزی خواهد بود که تاکنون منتشر شده است. در این ویدیو به ویژگی های امنیتی مختلفی شامل قابلیت های تشخیص هویت زیستی اشاره می شود.
این روش های تشخیصی شامل اسکن عنبیه چشم، چهره و اثرانگشت می شود. همچنین ویندوز 10 در وب سایت هایی که ممکن است دروازه ای برای حملات فیشینگ از طریق سیستم های ابری باشند، شما را از آلوده شدن مصون می کند. Windows Defender قدیمی و محبوب نیز هنوز هم در نسخه جدید ویندوز وجود دارد تا با بدافزارها مبارزه کند.
البته می توان از اکثر مشکلات امنیتی با کمی مراقب بودن و مرور هوشمندانه تر اینترنت پیشگیری کرد. عدم مراجعه به وب سایت های مشکوک، باز نکردن ایمیل هایی که ضمیمه های مشکوک دارند و یا عدم مراجعه به صفحات وبی که بدون توضیحات منطقی از شما می خواهند یک فایل را دانلود کنید از جمله کارهایی هستند که می توانید برای حفظ سلامت سیستم و اطلاعات خود انجام دهید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آپدیت جدید ویندوز 10