نرم افزار
نيلوفر كل واخي۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

تیم توسعه ی گوگل کروم در ماه می اعلام کردند که این مرورگر تا قبل از دریافت تاییدیه ی کاربران، از نشان دادن محتوای در ارتباط با Flash  به غیر از چندین وب سایت مانند یوتیوب و فیسبوک خودداری خواهد کرد.

حالا با ظهور مجدد masOs Sierra ، مرورگر اپل یعنی Safari نیز به این جمع پیوسته است. اما یک قدم بیشتر رو به جلو بر می دارد. و سعی دارد تا محتوای در ارتباط با Flash را در صورت امکان با HTML5 جایگزین کند. و درغیر این صورت، به سادگی به بلاک کردن تمام محتواهای در ارتباط با Flash تا زمانی که کاربر موردنظر صریحا آن را تایید کند می پردازد.

این موضوع به وسیله ی دولوپر، اپل ریکی موندلو ( و به وجود آمدن شایعات) به وسیله ی یک پست در وبلاگ رسمی WebKit در روز سه شنبه توضیح داده شد.
او در این پست اعلام کرد : " در وب سایتی که به ارائه ی پیاده سازی محتوا برای Flash و HTML5 می پردازد، کاربران Safari در حال حاضر و برای همیشه پیاده سازی جدید HTML5 را تجربه خواهند کرد که این امر عملکردهای توسعه یافته و عمر باتری طولانی تر را برای کاربران به همراه خواهد آورد."

و برخلاف کروم، Safari از " لیست سفید " برترین وب سایت هایی که Flash در آنها مجاز است برخوردار نمی باشد.


همچنین موندلو اعلام کرد " این سیاست و مزایای آن به صورت یکسان برای تمام وب سایت ها به کار گرفته خواهد شد، Safari از یک لیست داخلی برای استثناها برخوردار نمی باشد."
بنابراین به طور اساسی همه ی مرورگرهای اصلی به غیر از Microsoft Edge و IE ( فایرفاکس در جولای سال 2015 استفاده از Flash  را کنار گذاشت) به بلاک کردن Flash تا پایان سال می پردازند، دولوپرهایی که همچنان به ساختن بر روی این پلتفرم ها می پردازند نیز مجبور شده اند تا Flash را از میان بردارند. با توجه به تاریخچه ی Flash در زمینه ی وجود نقص های امنیتی و Bug ها ، ما نیز نسبتا خوشحال هستیم که سال 2017 یک سال بدون وجود Flash خواهد بود.

برچسب هاSafariFlashmacOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپل، macOS Sierra beta را در دسترس عموم قرار داده است